Maskinen!

Är så trött nu, så jag vet knappt om det jag eller mitt alter ego som skriver.

Onsdagen började inte så bra faktiskt. Försov mig tre timmar och kom till jobbet typ 09.00. Sjukt egentligen hur man kan försova sig så länge, skitsamma. Avverkade dem fem timmar som återstod av arbetsdagen och sedan åkte jag direkt till ishallen för att döma. Mina kollegor som jag skulle döma med för dagen var Freddie och Winge. Matchen hade väl samma karaktär som den förra. Gick ut skithårt och sedan tröttnade dem och tempot sjönk. Efter matchen blev jag så stressad då det var min tur att köra till träningen i Hallsta. Både morsans och farsans bilar var upptagna och skulle lämna min på lagning, så fick låna farmors bil. Åkte till en träning som jag till slut var så jävla kass på. På slutet ville jag bara säga "Jag slutar!". Har en viktig seriefinal idag, men jag sa att jag inte ville stå. Efter träningen åkte jag och lämnade bilen och sen åkte jag hem till Dawa, där han och Jocke befann sig. Tänkte för mig själv att dem är säkert rätt så "städade". Ska aldrig lita på mitt inre, för när jag kommer fram så stinker Jocke sprit som ett bryggeri och Dawa är allmänt skitfull. På vägen in kör Dawa på full volym med "Rasta hunden". Jocke somnar efter ungefär fem minuter och jag börjar genast fundera hur fan kvällen ska sluta. Väl framme är det rätt så läng kö och vi kommer in typ 22.50. Vi frågade relativt snabbt en vakt när dem börjar lira och för ett snabbt svar "Kl 00.00". KUL - typ en timme i  nyktert tillstånd och försöka undvika social kontakt överhuvudtaget. Träffade bla på Linn, Ricki och Micke där inne.

Tiden börjar närma sig och Frej och Herbert entrar scenen. Fritt med folk! Dem börjar Lira av "Psykopat", sen fortsätter dem med "Segertåget", "Annorlunda", "Opp Opp", "Jobb", "Pengar", "Kappan efter vinden" och sist "Alla som inte dansar..". Tror det är nästan rätt setlist, men inte helt säker. Sjukt vilket drag! Dem kan verkligen sin grej på scen och är riktigt GRYMMA live. Bästa jag vart på. Dem håller på i ungefär 35 min sen lämnar dem scenen och vi åker hem.

När vi kommer ut på Sigmatorget kör Jocke igång "Psyko,psyko,psyko, psykolarsson". Hahahaha garvade så jag grina. Kom hem ungefär 01.30 och somnade nog i luften när jag skulle lägga mig.

Idag är det match då och sen hem och sova duuuuktigt.

Vi hörs!

"Kappan efter vinden" - vilken låt!

/ J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0