Ovärd Fredag!

Nu sitter man här precis hemkommen från Nora. Faktiskt på rätt bra humör fast jag inte borde vara det!

Match mot Nora HC borta och vinst ska vara givet. Vi kommer fram 20 min innan isuppvämrning. Jag sov precis hela resan dit och då snackar vi 1,5h. Blev väckt av jocke och då visste jag inte ens vart jag var, trodde nästan det var morgon. Bara ruska liv i kroppen och packa ur trunken ur bussen. Ishallen i Nora är ingen höjdare direkt. Omklädningsrummen ska vi inte ens prata om. Man kommer in i ett hus typ med en lång korridor som man följer tills omklädningsrummet kommer. Duscharna ligger typ längst ner i andra änden av huset. Ska jag vara helt ärlig så hade jag inte ett enda rätt på uppvärmningen. Faktiskt så brukar det vara så att går det helt åt helvete på den, så brukar det gå skapligt i matchen. Idag var en sån dag då det inte riktigt stämde. Tror i stort sett hela laget, inkl mig, satt kvar i bussen i inledningen av matchen. Nr matchklockan står på 3,17 så står det 3-0. Vi är så dåliga så det finns inte. Tycker jag kan ta på mig ett av dem målen, men resten är försvarsmissar. Vi hinner reducera till 3-1 innan perren är slut. Vi bestämmer oss för att gå ut och sköta uppspelen mycket snabbare för dem sätter oerhörd press när dem dumpar. Andra perren slutar 1-0. Halvtagbart mål, men lite halvskymd. Inför tredje bestämmer vi oss för att det är bara köra, vi har inget att förlora nu. Dem gör snabbt 5-1 och dem flesta tror det är kört. Vi gört vå snabba tio min in i perren. Vi får in 5-4 med mig tagen av banan. En min kvar och full press mot deras mål, men pucken vill ej in. Bra krigat på slutet, men för sent.

En sån här match måste vi bara vinna. Nu hade vi försig tur med dem andra resultaten. Skultuna fick stryk mot Fellingsbro hemma med 3-6(!) och Örnen förlora hemma mot Hällefors med 2-4(!). Resultat som gick vår väg, men hade vi vunnit hade vi drygat ut ledningen. Dem har försig en match mindre spelad, men den spelar dem imorgon.

Nu till morgondagen. Skulle gått på julbord med jobbet, men fick sån ångest att jag inte ska gå med laget, så har plötsligt ändrat mig. Nog för det hade vart grymt kul och se alla fulla jobbarpolare och alla som ska djupa och grejer, men kan bli kul och festa med laget med =)

Nu ska jag sova!

Ses i dimman!

/ J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0