Börjar bli sig "lik" igen..

Känns som att man börjar komma i rätt mode igen. Gårdagen tillbringades mest i sängen, men gav mig även ut på en löptur. Ja, ni hörde rätt. Blev kanske 3km, men gick 1/3 då hjärtat slog frivolter under några minuter. Lika bra att försöka bygga upp det lilla till kondition man hade innan, för kan inte vara så länge kvar tills vi kör igång med sommarträning. Jag väntar fortfaande på ett beslut om vilken division det är tänkt att vi ska lira i till säsongen 09/10. Förstår inte vad det är som dröjer så länge. Folk som är lite "högre" inom Hallsta HK, borde ju läsa allt som skrivs i gästboken och borde ju kunna gå ut med ett utlåtande. Ska jag vara helt ärlig hade det vart roligt och pröva vad man hade kunnat åstadkomma i ett högre sammanhang, men ändå så lutar det lite åt att jag lägger mer energi på domarkarriären. Ska bli kul och se hur det slutar!

Blev en helg del hockey för min del igår. Kollade först på AIK - SSK på tv och följde samtidigt hur det gick i dem andra matcherna i kvalet till Elitserien, sen även kvalet till HockeyAllvenskan. AIK var tvungna att vinna, men lyckades inte med den bedriften och i och med det så är SSK och Rögle klara för spel i Elitserien säsongen 09/10. För Örebros del hade dem världens chans att vara klar för spel i kommande års Allsvenskan vid vinst över Tingsryd. Att kunna åka till Dackehallen, med 3400 besökare, och hämta poäng är oerhört svårt. Tyvär så förlorade Örebro med 3-2 och måste i sista matchen vinna över Huddinge, samtidigt som Tingsryd har för stryk, eller vinner, fast då måste Örebro vinna med mer mål än vad Tingsryd förmodligen vinner med. Uppgjort för nervosistet!

Idag ska jag ut och plåga mig i spåret igen!

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0