Div 3..

Då kom det negativa beskedet att det även blir spel i div 3 nästa säsong med. Grejen var att vi hade ett litet upptaktsmöte innan sommarträningen igår. Vi var väl kanske lite över 20 pers som dök upp. Det första vi gjorde var att köra en handuppräckning om vilka som ville spela div 2. Det var jag, Jojo, Tobbe, Raffe, JojoDanne och Koffe som räckte upp händerna. Resten ville så klart spela ännu ett år i div 3. Tydligen så ville Tjatte och styrelsen också köra ännu ett år i div 3. Kan ju förstå hur dem resonerar, då det kanske är ett stort steg att gå upp en division redan första året som nybildad klubb. Framförallt så hade det blivit ett väldigt stort steg ekonomiskt som kanske inte hade blivit så roligt. Nu är det bara hoppas på att publiken inte sviker och att man lyckas hålla samma fina arrangemang runt matcherna. Personligen tror jag nog att en viss del kan tröttna, för det är fan inte roligt att se en Tisdags match mot Hällefors där det blir 11-1. Sedan frågade Tjatte om det var några/någon som hade tänkt att sluta till säsongen som kommer. Det var ingen som sa att de hade tänkt det, förutom jag, då jag inte riktigt bestämt mig. De som definitivt sagt att de ska sluta var Jompe och Ottis. Så i nuläget är vi säkert över 25 pers, men det ska även in några nya. Målsättningen för säsongen blir iaf att gå upp till div 2, vilket var lite positivt! Även upplägget på sommarträningen har blivit lite seriösare. Dem två åren jag vart med och sommartränat så är det Raffe själv som styrt och ställt. Har ju inte vart det mest seriösa, fast han väl försökt, då ibland knappt folk dök upp och närvaron på vissa var knappt märkbar. Nu är det slut på det, då vi fått en "egen" sommartränare. Det är tydligen Stefan Eriksson som är lärare på Kantzowska som ska dra i spakarna två gånger i veckan. Börjar redan på Måndag med ett så kallat "Beep-test"(stavning?). Träningen igår blev alltså den sista "oseriösa" sommarträningen ever och det blev ett varv runt spåret från Badhuset, sen en klassisk fotbollsmatch mellan dem yngre och de äldre som vi givetvis vann(yngre som ni kanske förstår).

Idag är det då den viktiga matchen mot USA för Sverige. Läste nyss att Rangers till slut föll mot Washington med 2-1 i nattens match. Så nu är Lundqvist, Sjöström och Näslund aktuella för ett ev VM. Mitt tips är att ingen av dem tre kommer att tacka ja till spel. Lundqvist spelade redan förra årets VM lite småskadad och aldrig att han reser till Österrike för ett VM. Nog för att han är en av världens bästa målvakter, så är det nog ändå ett smart drag att bege sig dit, då OS närmar sig.

På musikfronten står det faktiskt rätt still nu och jag har inte hittat något spektakulärt att förgylla vardagen med. Vet att Stor (www.myspace.com/storayla), snart släpper ett mixtape som kan vara värt att ladda hem. Pato Pooh(http://patopooh.com/) släpper på Fredag sitt hyllade album ""The I Work Hard Chronicle". Här är det preliminära upplägget på skivan:

The I Work Hard Chronicles

01 - Intro - I Might Speak - Prodd: So Smoove
02 - I Work Hard ft Ricky - Prodd: Tobbe Nilsson
03 - Ahbow - Prodd: Charlie 
04 - On My Way ft Lazee & Ricky - Prodd: Keione
05 - Musicx - Prodd: Masse
06 - Falling Star - Prodd: PabloPaZzz/So Smoove/Cuba
07 - Young @ Heart ft Charlie - Prodd: PabloPaZzz/So Smoove/Cuba
08 - Follow me - Prodd: Jeff
09 - Warrior ft Kareem - Prodd: So Smoove
10 - Higher - Prodd: Keione
11 - Sms 09 ft Beldina - Prodd: So Smoove/Cuba
12 - These are our kids - Prodd: 
13 - Brother - Prodd: So Smoove/Cuba
14 - A Friend In Me ft Sepideh Vaziri - Prodd: Keione
15 - Blowing up - Prodd: Various
16 - Blissful Insanity - Prodd: Music
17 - Soy De La Calle ft Advance Patrol (Bonus) - Prodd: Masse

Big up!

/ J


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy fan för Beep test :p

2009-04-29 @ 08:29:36
URL: http://madeleinejansson.blogg.se/
Postat av: Jeppe

Gjorde det sist när jag gick i 9:an och då kom jag till 16,0. Ska bli kul och se hur mycket konditionen försämrats =)

2009-04-29 @ 09:11:07
Postat av: Anonym

ser fram emot att se derby mellan köping och hallsta

2009-04-29 @ 21:15:51
Postat av: Jeppe

Det ska väl till att Köping startar ett lag i div 3 först. Eller Du kanske syftade på kvalet till div 2, men då gäller det så klart att Köping hamnar längst ner.

2009-04-30 @ 07:21:03
Postat av: Anonym

köping kommer att starta ett div 3 lag, vad jag har hört.

2009-04-30 @ 07:36:24
Postat av: Jeppe

Man ska aldrig förlita sig på rykten. Vad jag har hört själv så ska även Arboga och VIK ev starta lag också. Även Sala ryktas vara tillbaks i div 3. Att Köping startar det kan jag tycka är konstigt, då dem fick dra sig ur j-20 förra året.

2009-04-30 @ 09:15:08
Postat av: Anonym

det är därför det ska spela div 3, så att de som spelade där får spela och jag kan säga jag är ganska säker

2009-04-30 @ 14:43:54
Postat av: Saandra

Vad är det jag läser JESPER ???

Ska du lägga av? Nejnej. NU får du ta och kamma till dig. Du ska spela nästa år med. :D:D



2009-05-03 @ 09:25:28
URL: http://honsandra.blogg.se/
Postat av: Jeppe

Ja, har planer på det, men inte riktigt bestämt mig =)

2009-05-05 @ 16:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0