En ganska fin helg väntar..

Tänk att man kan tänka att det idag egentligen kan vara Torsdag, i och med att det är en helgdag på Fredag. Känns sjukt skönt att inse att man får sova ut Fredag, Lördag, Söndag och även MÅNDAG(!). Förstå känslan av att vakna 05.20 av ren vana och bara inse att man kan sova vidare. Visst låter det underbart? Det tycker verkligen jag. Hoppas verkligen att det är sjukt dåligt väder på Måndag, så man bara kan ligga i sängen och mosa fritt med filmer. Var ute och gick en skön walk med Jocke igår. Vi gick typ i 50min och han nog prata igenom livet typ 2-3 ggr. i Måndags satt jag och Jocke och snackade lite om vad som skulle hända i helgen, J:"Ärligt, blir fan nykter i helgen!". Sen innan walken igår satt vi och tog en java på min balkong och då kom vi direkt in på vad skönt det är att sitta typ i solen och surra med några bärs. Direkt sa jag att det skulle bli grymt väder på Fredag och då var det givet att det skulle bli en "balkongfylla" innan Maskinen, som då lirar i Västerås på Fredag. Hade tänkt att jag skulle lägga all fokus på konditionsträningen ett tag framöver nu, men kan bara inte missa dem när dem faktiskt är här för andra gången.

Hockeyn igår blev en rätt rolig tillställning. Dem två första perioderna dominerade verkligen HV71 enligt mitt tycke. När HV gjorde 0-2 trodde jag att det skulle vara avgjort, men en snabb reducering gjorde att Färjestad fick liv i matchen. Liw fick även rädda HV x-antal gånger och gjorde sin bästa match för säsongen. Däremot hans kollega Gustavsson, som alltid för så jävla mycket beröm, gjorde ingen övertygande insats. Ja, nu kanske alla tycker att jag är jealous, men så är inte fallet. Personligen tycker jag att han han släpper för mycket returer, som kommer ut helt okontrollerat och ibland räddar han med överkroppen på världens knepigaste sätt, så man undrar vad han gör. Straffen som han räddade lät på han själv som att det var hans förtjänst. Grejen var att Voutilainen(stavning?) tappade pucken precis när han skulle dra över pucken på backhanden och hade han fått över den där hade Gustavsson inte haft en chans, då han var beredd på att det skulle komma ett sjukt hårt handledsskott i plockhandskrysset. Ska bli kul och se hur matchen tar kraft idag och vilket lag som tar tag i taktpinnen.

 


Maskinen Fredag iaf!

/ J

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha kass =P

2009-04-08 @ 17:43:33
URL: http://madeleinejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0