Trött?


Jag skulle gärna vilja skriva "trött" med Comic Sans 72 size. Det är så jävligt att ögonen håller på att slå ihop nu, men det är väl bara att bita ihop? Ska bli kul och se hur den här arbetsdagen slutar. Direkt när jag kommer hem ska jag iaf ta en duktig powernap.

Löpvändan igår gick faktiskt sämre än förväntat. Körde samma slinga som jag gjrode i Onsdags, men efter skogspartiet var jag tvungen att hämta andan. Kanske har man fått för mycket luft under vingarna och tror man är en Kenyan som löpt 4 mil till och från skolan varje dag. Känns rätt ovärt att ens löpa dem här milen just den här veckan, då det blir MaskinenFredag. Har för mig att "Lillen" sa för typ 2-3 år sen att varje fylla man tar, så försvinner 3 veckors träning. Då försvann det alltså 6 veckors träning förra helgen. Eller försvann och försvann - den träningen fanns inte. Då kan man nästan säga att under vistelsen till Sälen försvann 1års träning. Skönt och hålla igång i vilket fall!

Efter träningen la jag all fokus på att finna lite nytt på musikfronten. Kan säga att jag hittade rätt mycket bra och det spås verkligen en bra vår för just musik. Just Promoe, som jag är ett big fan av, släpper sin skiva nu den 29 April om jag inte minns fel. Hans andra singel "Svennebanan" har börjat florerat lite på p3 och videon till singeln släpptes igår. Själva låten tycker jag att driver jävligt mycket med en rätt vanlig "Svensson". Typ om hur svenskar åker på charter, kryssningar m.m. Det man är van vid är att det ska vara ett ruggigt beat med en skön rytm, men här är det Filthy som proddat ett lite mer techno-beat, vilket ej är vanligt med Promoe. Går man in på Looptrooprockers.com och in i gästboken, är det mycket folk som just klagat på beatet, plus att Promoe försöker få till en kommersiell hit som ska slå i sommar. Här är ett litet utdrag från ett av hans svar till ett fan:

hej johan,
tack för dina tankar. först o främst ska jag säga att jag uppskattar att få kritik som inte är positiv också när den har lite tanke bakom.

med det sagt måste jag dock säga till dig och alla andra som kanske tror att svennebanan (eller vilken annan låt som helst som jag eller looptroop har gjort) är gjord med tanken att få en kommersiell hit - vi har aldrig någonsin jobbat på det sättet! när jag går in i studion tänker jag att nu ska jag ha jävligt kul, eller nu ska jag säga något som känns jävligt viktigt för mig. i svennebanans fall var det mest för att ha jävligt kul, även om det finns en seriös nivå i den också.


Personligen tycker jag att texten är grym och beatet börjar väl sätta sig lite. Den kommer självklart spelas x-antal ggr i sommar! En annan artist som inte blivit lika hypad är Organism 12. Enligt mig är han en av dem svenska som verkligen har flow i sitt uförande. Han har släppt lite mixtapes(senast 2009, innan dess 2007), men plattan som kommer nu, "Om gud vill... och vädret tillåter", kommer nog bli hans lite större genombrott. Han är en respekterad artist som gjort mycket gästsinhopp till sveriges hiphopelit. En av de låtar som satt sig på min hjärna är "På din grinn". Beatet från den låten är helt taget från Superscis låt "On the grind", som verkligen är en av mina favoritlåtar. På refrängen gästar Chords. Första singeln från den plattan släpptes igår och heter "Den vita kaninen" och det är Dj Large som proddat. Han kör en liten Timbuktu och trostar allt med IPRED och släppte låten och videon helt gratis på Piratebay.org. Just beatet till låten satte sig direkt på min hjärna och jag ljuger inte när jag säger att jag repeatade låten typ 50 ggr igår. Organismen ska även gästa en av låtarna på Promoes nya platta. Här kommer iaf videon till hans nya singel "Den vita kaninen".



Lämna gärna lite respons om vad ni tycker om låten!

Idag ska jag hem till gammelfarmor och flytta möbler, sen troligtvis ut på fjärde vändan.

Big up!

/ J

Kommentarer
Postat av: Ola

Gillar dina musiktips, big up

2009-04-16 @ 14:09:25
Postat av: Jeppe

Great!

2009-04-16 @ 14:31:45
Postat av: martin gren

jag har nyss ätit en panpizza! 23:01

2009-04-16 @ 23:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0