The flight of the Phoenix.

Känns rätt onödigt att träna i shorts när det är nästan minusgrader ute. Känner att halsen verkligen fått tagit lite stryk sen igår. Det dök iaf upp 6 st tappra själar i kylan. Det blev jag, Icko, Raffe, Marko, Biffen och Berg. Var helt övertygad om att det lätt skulle komma 15 st, men det kom det verkligen inte. Så det blev ett varv runt spåret och sen hemgång, för det känns rätt meningslöst att spela fotboll 3 mot 3 på en åker. Innan träningen  började jag kolla på en film jag "råkat" tanka hem - Flight of the Phoenix.

Filmen handlar iaf om ett gäng människor som blir hämtade vid ett nedlagt oljeprojekt och ska bli hemskickade. På hemvägen åker planet genom en enorm sandstorm, som till slut havererar motorerna och planet kraschar. Lyckligtvis landar dem rätt "bekvämt" på sanddynerna, men två personer dör på kuppen. De upptäcker att antennen till radion gick sönder uppe i luften och dem har insett att de ej hann skicka iväg något nödrop. All mat och vatten de har kvar får de verkligen snåla med. En kille som utgör sig för att vara flygplanskonstruktör, kommer med idén att de ska bygga ett nytt flygplan av det gamla. Processen tar ett tag, men under tiden stöter de på allt fler problem. I sista stund, innan de blir anfallna av rövare, lyckas planet lyfta.

Tydligen är orginalfilmen från 1965, men den här var inte ens värd två timmar av mitt liv. Så gör er inte besväret att kolla.


Jag skrev förut om att Promoe har sagt att han ska släppa en låt varje månad på Looptrooprockers.com. När singeln "Svennebanan" släpptes nu, så har den fått både bra och dålig kritik, men enligt mig mer av den sämre sorten. Så lite i skuggan av den släppte han i Måndags en ny engelskspråkig låt vid namn "Growing up on the road". Det som jag gillar bäst med låten är att den forna medlemmen Cosmic är med och gästar, för det var ett tag sen man hörde hans röst. Astma & Rocwell har proddat låten. www.Looptrooprockers.com, sen ligger låten i första inlägget!

En annan kille som verkligen klivit ut ur skuggen bakom sin frontartist är Eboi. Han är mest känd från låten "Dopeboy", där han gästar Adam Tensta, men han har även medverkat på över 250 spelningar med just han. Klippet jag lägger upp är en cover på Kanos "Hustler". Ännu en svensk stjärna på väg uppåt!



/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0