GSH2!

Ännu en dag närmare helg.

Igår efter jobbet meckade jag i ordning magt, sen taggade jag för ännu en fet löpvända. Försökte få med mig Jocke igen, men fick till svar "Har du ett knä att låna ut så". Så fick ge mig ut själv på en vända. Morsan sa förut att förstå om jag skulle ramla i skogen på andra sidan 66an och tytp bryta benet eller nå. Kul scenario:  Har kommit halva skogsvägen och råkar snubbla på en sten och landar och benet går dirr av. Vad gör man då? Känns rätt befängt att lägga sig och skrika på hjälp, för inte direkt en trafikerad väg genom skogen direkt. Enda utvägen lär väl bli att gå hem på ett ben, eller värker det för mycket får man krypa hem på något bra sätt. Det mest coola sättet vore om man hittade lite pinnar och kirrade ihop ett par kryckor som man kunde ta sig hem med. Bästa vore nog att säga till någon närstående person att man tar just den vägen, för har man inte dykt upp till jobbet dagen efter, förstår nog någon att man ligger och tycker synd om sig själv i skogen. Nu var det så att jag halkade inte och bröt benet igår, utan kom hel hem. Gjorde en liten förändring när jag istället löpte höger mot golfbanan efter jag korsat 66an (alltså tagit mig under tunneln, som leder mig "över 66an"). Där vidare mot stallet, sen vänster, sen in på Östergatan. Sprang förbi Raffes hus och såg att han stod ute och grävde med sin son: "Raffe, behöver du hjälp?". Sen löpte jag vidare. Fick till min förvåning läsa följande på HallstaHK.se sen:

"14 april 2009 21:55 av rauge

sommarträning
från och med nästa tisdag så kommer det att vara frivillig träning kl 19,00 nere på ekängen.
så för dom som vill jogga lite innan vi dra igång på riktigt är det bara att komma ner. jeppe det såg riktigt spänstigt ut när du joggade förbi, tycker vi alla ger jeppe en applåd för att han springer till och från solariet ( varför åker du inte bil?)
"

Lite väl hårda ord att man löper till och från solariet, när man löper rätt långt och seriöst mot alla andra. Nja, dags och visa dirr vem som har ett löpsteg inom sig. Det där med bilen kan jag faktiskt ta med lite ironi, för kommer iaf få höra det ett bra tag.

Efter löpningen igår började jag kolla på en film jag hittade: Green Street Hooligans 2. Blev övertaggad direkt och ville börja se, men gick in och läste lite recensioner och den hade ju inte fått 10/10 direkt, utan mer 2/10. Kan säga att ni inte ens behöver tänka tanken på att ladda hem den, då det inte är någon värdig uppföljare till den första filmen. Handlar iaf om en av killarna som är med från första filmen, han som är flygkapten. Han och två polare sitter på ett fängelse och efter ett upplopp blir dem flyttade till ett annat fängelse. Med flytten vill dem att det ska bli lugnt, men det kan dem glömma då Millwall-fansen från första filmen redan sitter inne där. Det mesta handlar om slagsmål och filmen är så sjukt patetisk, då vakterna agerar som om dem skas bryta ett bråk mellan två barn när dem drabbar samman. Vakter som är korrumperade och öppnar dörrar åt folk som vill spöa folk i isoleringen. Det slutar iaf med att West Ham möter Millwall på en fotbollsmatch, alltså fansen, om vilka som ska bli frisläppta(som jag fattade det). Fotboll kan jag inte säga att det är, då dem mer slåss, medans alla vakter och fänglesedirektören sitter och kollar på - för overkligt! nej, filmen är inget att rekomendera.





Stay black!

/ J

Kommentarer
Postat av: Mari

Vilken hurtbulle du är! Blir trött bara av att läsa att någon är ute & springer;).

2009-04-15 @ 11:11:37
URL: http://azgo.blogg.se/
Postat av: Jeppe

Haha, när man väl gjort det och kommit hem, får man är skön feeling i kroppen!

2009-04-15 @ 11:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0