SM-guld & Timbuktu!

Då var det äntligen sista dagen på arbetsveckan och blir ju inte bättre av att man är så sjukt trött. Igår när jag kom hem från jobbet så började jag kolla på Wallander "Firewall". Som jag fattat innan så gjorde dem typ 6-7 nya Wallander-filmer, fast med svenska skådespelare. I denna film var det mycket engelskt folk, fast allting utspelade sig i Ystad. Är det någon som vet vad den nya Wallander-filmen heter som nyligen gick på bio? Skitsamma, började iaf kolla på den. Handlade om ett brutalt dråpförsök, som sedan blev mord då personen avled. Brottet begicks av två unga tjejer och det förbryllade polisen lite. När sedan den skyldiga rymmer och senare hittas mördad, blir det lite mer klurigt. De listar tillslut ut att dråpförsöket var en hämnd på en tidigare incident. Känner nu när jag skriver att jag måste vara den sämsta filnmkritikern ever, så lika bra jag skiter i det här. Filmen var helt okej enligt mitt tycke iaf. Efter det begav jag mig ut på en löptur hem till morsan&farsan. Så kasst att löpa utan musik, så man blir sjukt omotiverad. Liksom musiken blir man så sjukt taggad till. Vet hur det är när man ska ut och värma innan en match och det spelas riktigt fet och bra musik, då blir det som tändvätska. Den här säsongen, som var i Hallsta, var det mest rock på skit låg nivå och då blir jag mest bara grinig. Fatta typ en fet gammal låt med typ Timbuktu eller någon annan svensk rapstar - låter som ett drömscenario!
Tänkte styra upp till nästa sässe, att jag ska kirra musiken till uppvärmningen. Dem som speakra var Matte&Häggis och dem hade oftast bra musik under matcherna. Kanske borde lägga mer fokus på spelet under matchen, istället för att digga till musiken. Äh vafan, div3! På hemvägen sprang jag med Zelda hem, vilket gick jävligt bra faktiskt. Efter det var det då dags för Sm-final nr 5. Färjestad hade nu chansen att kunna fira guldet på egen hemmaplan inför 8250 pers, vilket måste vara underbart. FBK tog verkligen tag i matchen direkt och fick in 2-0 och då kändes matchen lite avgjord, men en snabb reducering till 2-1 gjorde att matchen fick karaktär igen. Spelmässigt var FBK bättre genom hela matchen och det var självklart Stefan Liv som räddade kvar HV med riktigt jävla räddningar, som man nästan undrade hur fan han gjorde. Gustavsson gjorde några konstiga ingripanden, men räddade FBK på slutet när de låg under press. Något jag tänkte på igår var att hur kan kan Kåberg ens få spela? Hann tillför fan ingenting. För några år sedan var han och Ledin världens retstickor, men nuförtiden gör hans fan inte ett skit - inte ens en utvisning för bråk! Dags att inse att han inte är någon hockeyspelare. Måste iaf vart skönt för Jörgen Jönsson att avsluta karrirären med ett SM-guld på hemmaplan - what a feeling!



Hittat så sjukt mycket bra musik, så jag undrar om jag ens hinner lyssna på allt, men någon jag fastnat för är fan Timbuktus liveframträdanden med Damn!. Nostalgi på hög nivå...

/ J

Kommentarer
Postat av: Caroline

"Hämnden" heter en Wallanderfilm jag såg på bio nyligen. Det kanske är den? Och ja, du är den sämsta filmkritikern ever, helt rätt!

2009-04-09 @ 15:26:00
Postat av: Jeppe

Det lär vara den nog. Tack för tipset, ska nog skippa recensionerna ett tag - ingen som uppskattar dem =)

2009-04-09 @ 17:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0