Igång..

Då var man "äntligen" igång med livet efter lite påskfirande. Sov faktiskt runt 11h vilket var välbehövligt efter helgens bravader. Drog hem till morsan och dem och käkade när jag vaknade igår. Det känns så sjukt omotiverande att sätta sig en cykel och cykla 3km, när man istället bara kan sätta sig bakom ratten och köra den sträckan istället. Kanske låter patetiskt, men nu börjar det fan ta på psyket att inte kunna köra bil. Nog för att en månad snart gått(på Lördag), men att vänta ytterligare två månader kommer bli rätt drygt fan. Samma sak när man är tvungen att gå och handla, vilket jag blev tvungen att göra igår. Tänk bara om man hade haft prövotiden kvar och typ cashat 10-30.000 för ett körkort - då hade jag inte sett ljuset i tunneln kan jag säga.      Så sensmoralen i det hela blir att inte bli av med körkortet innan prövotiden gått ut.

Efter det drog Jocke och jag ut och löpte. För lite omväxlings skulle försökte vi passa asfalten och fokusera mer på stigarna i schkugen. Ni som fattar, så började vi från mig typ och löpte bort till Maskingatan och därfifrån under tunneln vid 66an. Där går det en stig som är lite kuperande och tror det är en bit av Bruksleden. Löpte iaf där och tillslut kommer man ut vid vägen till Hundbruksklubben, eller exakt vid green, vid hål 11. Där vidare förbi Nytorp, sen förbi Jocke, men där fortsatte jag förbi Badhuset, Stenhuset, Brandstationen, Dalabacken upp, sen hela Östergatan hem. När jag började skymta mitt hus, kändes det om om benen skulle ge vika. När jag hade hämtat andan hemma, så kändes det som att jag bara ville ut och fortsätta kriga. Måste vart speedad på något, för kan inte vara normalt av att känna så, iaf inte för mig. Känns bra att komma lite förberedd tills vi börjar träna, så man kan glassa lite på spåret, för jag kan sätta cash på att det inte är någon annan som börjat rört på sig efter Sälen. Ett par nya skor nu, så är konditionen snart i hamn.

Tycker alla ska lägga en tanke åt min vän Joakim Kalen som gör sin första dag på ICA idag. Grabben som vart arbetslös i drygt ett år innan och typ gått upp 16.00 och gått och lagt sig runt 07.00 på morgonen. Han skulle upp 05.45 idag och jag fick ett mess av han runt 00.50: "Sitter och äter nu liksom". Haha, undrar hur den här veckan kommer sluta för han.

Nu ska jag få lite gjort!

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0