Calvin Harris!

Då var det Torsdag och ännu en dag närmare helg. Igår fick jag mycket uträttat. Jobbade, lagade mat, letade musik, tränade och sen gjorde jag inget mer. Blev till slut så rastlös att jag började slänga massa onödiga kartonger, papper m.m. Har troligtvis kirrat en ny mobil iaf. Eller ny och ny vet jag inte, men den är bättre än den telefonen jag har nu. Något som piggade upp vardagen igår var att Patrik Berglund fick en plats i VM-truppen. Riktigt kul att en så ung och talangfull kille får chansen och jag tror inte han kommer göra bort sig. Känns bra att det kommer in lite forwards, för det kommer behövas faktiskt.  Läste precis nu att Rangers vann den 4:e matchen mot Washington med 1-2. Lundqvist räddade tydligen 38 skott och lär ha vart en bidragande orsak till att det blev vinst. Säg att den 5:e matchen går till Rangers fördel, då blir både Bäckström och Nylander aktuella för VM. Tror Sverige har första matchen mot ÖsterrikeLördag och det känns rätt tight att dem ska hinna komma dit, eller det är rent omöjligt. Förmodligen har dem nästa match typ Måndag, då kanske dem har hunnit gått igenom läkarundersökningen och kan vara redo för VM. I och med att det faller in proffs, så kommer nog inte Gunnarsson, Hedman, Thörnberg, Harju och Andersson. Tror ändå Johan Andersson kommer få rätt bra med speltid i boxplay. Bara målvaktsfrågan kvar, då Gustavsson ej följde med truppen igår till Schweiz. Plockar han in Ehnroth eller Larsson?

Satt och letade musik som vanligt igår, men stod rätt still på hiphopfronten. Tankade hem några riktigt grymma plattor med fet housemusik istället och fann några tracks som satte sig direkt på hjärnan. Hittade även Calvin Harris med "I´m not alone". En låt jag har hört på P3 i några veckor, men aldrig tänkt tanken på att tanka hem den. Han spelar inte direkt house, utan det är mer pop, disco och electronica. Tycker iaf att låten är i närheten av house och läste på lite musikbloggar att låten beräknas bli en flitig låt på Ibiza i sommar. Om ni sedan kollar på högersidan, om ni klickar upp youtubelänken, så finns det en fet remix på låten av självaste Tiesto.





http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.956115 en länk till Promoes låt "Imperiet" som han uppträdde med i Nyhetsmorgon.

Big up!

/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0