Kråksången!

Efter jobbet igår så hämtade morsan upp mig och jag följde med hem till dem. Meningen var att vi skulle försöka lösa problemet med deklarationen. Grejen var att jag fick typ 3300kr i kvarskatt och det var tänkt att farsan skulle hjälpa mig med lite avdrag så man slapp betala så mycket. Gick väl rätt bra faktiskt, så nu får man väl vänta och se hur mycket man till slut får betala. När det var klart kom jag och brorsan på att vi skulle ut och löpa. Det blev en rejäl vända runt hela Sura och sträckan var väl runt en mil lång. När vi kom hem till morsan & farsan igen så kändes det som att jag kunde ta ett varv till. Fick skjuts hem av farsan, sen precis när jag kom hem så ringde Alle och hörde om jag kunde göra han sällskap till Hallsta och köpa sötpotatis. Tycker det låter strange att det inte finns i Sura, men sen när vi är där i Hallsta så köper han 6-7 potatisar, istället för att köpa hela lagret direkt. På kvällen var det tydligen  dags för Hammarby - Göteborg. Begav oss hem till Alle för att skåda matchen, men med 20 min kvar så började ögonen säga emot så jag gick hem. Göteborg vann faktiskt med 0-1 efter snyggt mål av Robin Söder.

Nu kommer vi till den väsentliga delen i det här in lägget - KRÅKSÅNGEN. Albumet släpps 29:e April i butiker, men råkade trycka på "Download". Ska köpa plattan när den kommer ut för att stödja skivindustrin. Alltid drygt med en ny platta då man måste lyssna så seriöst i början för att kunna ta till sig texterna. Fastnade direkt på låten "Mammas gata" där Timbuktu, Supreme och Grega gästar. Även låten "Inflation" med Afasi var riktigt grym, med ett beat mer gjort av Filthy än Astma & Rocwell. Rätt grymt att Magnus Betnér är med och gästar på låten "Yta". Självklart så sjunger han inte, utan pratar i typ 1,5 min. Här är låtarna:

Promoe - Kråksången

01. Du Kommer Ihåg
02. Detta Har Hänt
03. Lev Nu
04. Svennebanan
05. Inflation m/ Afasi
06. Kråksången
07. Mammas Gata m/ Timbuktu, Supreme & Grega
08. Några Nollor Efter m/ Organismen
09. Dekadansen
10. Papper
11. Rötmånad
12. Onskan m/ Pst/Q
13. Problem m/ Vincent
14. Yta m/ Magnus Betnér
15. Imperiet



Douglas
Murray närmar sig VM efter att Anaheim vann nattens match med 4-0 och har nu 3-1 i matcher. Tror ni Bengan ringer han?

Vad händer idag då? Inget förmodligen, så laddar för en fet golfvända imorgon.

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0