"Mammas gata"

Då var det Söndag igen då - mest ovärda dagen.

I Fredags så satt jag och Alle på min balkong  och tog några öl och surrade gamla minnen. Vi enades om att vi skulle skippa krogen, men vid 22.00 hade vi inte hittat på någon annan lösning, så hamnade på BMB iaf. Lönehelg var det så det var rätt mycket folk ute. Mötte upp Jocke där inne, för han åkte inte med oss in. Första gången på länge som det inte blev taxi, för Alle hade styrt upp så att hans syrra skjutsade hem oss. Steg upp typ 16.00Lördagen, men var ändå sjukt trött. Alle dök över lite senare och vi fixade min bil som var helt död. Var bara batteriet som hade blivit urladdat, så vi fixade det och körde några mil. Efter det stack jag hem till morsan och farsan och käkade grillat. Rätt skönt att ha någonstans att ta vägen på helgerna när man är hungrig och vill skippa att lägga pengar på fetmat.  Fick lite ångest när jag inte hade en aning om vad jag skulle göra på kvällen. Jocke var dyng, Alle ville vara nykter och Dawa gymmade liksom. Så begav mig hem till Hellbom för att begrunda Sveriges match mot Österrike. Rätt skön start på VM för Sverige, då det var ett rätt kasst Österrike som stod på pappret. Det blev till slut 7-1 och Linus Omark gjorde hela 5 poäng. Det jag skrev i ett tidigare inlägg om Murray stämde så klart inte, då de ej är utslagna än. Columbus blev däremot utslagna och Modin, Huselius och ett till namn blev då klara för ett ev VM. Modin har tydligen tackat nej pga skada, men Huselius har tydligen tackat ja. Efter hockeyn begav jag, Ludde, Alle och Hellbom till stan för en fest. Grejen var att det var det sämsta stället jag vart på i hela mitt liv, så jag Alle, H-bom drack varsin öl sen gick vi och käkade på stan istället. Så ovärt att ens åka till stan faktiskt. Så var hemma vid typ 02.00 och vaknade 09.00 för pigg. Kollade lite på Tyra Banks show imorse och T.I. gästade henne. Dem satt typ och snackade om hans kommande fängelsestraff han ska sitta av. Han berättade att han inte är rädd för någon, förutom Jesus. Känns som att alla fängelser borta i staterna är lite hårdare än mot typ "Kumlabunkern" i Sverige, så jag undrar hur han ska överleva 366 dagar bakom lås och bom.

Rätt roligt humorklipp som Ludde visade igår. "Ett penntroll", HAHAHAHA!



Nu ska jag äta frulle, sen tagga för lite fotboll ev.



Stay safe!

/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0