SLITEN?!

Då var man hemma efter en helgs krökande och ordet SLITEN kan nog sumera helgen rätt bra.

Själva resan var helt okej. Vi samlades i Torsdags i Sura för att samåka till Sälen. Bilarna blev jag, Matte, Tobbe och Jojo i Tobbes bil. I andra bilen var det Raffe, Sivho och Häggis i Sivhos bil. Tredje bilen blev Ludde, Elle och Koffe i Luddes bil. Fjärde var Lindbergs bil med han, Marko och Rydberg och i sista bilen var det Kaj och Persson. Schila och Jocke åkte upp senare på kvällen. Jag och Matte började direkt och i Ludvika hade vi fått i oss 5st öl och en flarra flaggpunch. Tror vi åkte på ca 4h med stopp och när vi väl kom fram var man väl rätt så full. Hade två strugor och i ena blev det "dem yngre" och i andra "de äldre". Självklart var jag sist in i stugan och fick självklart sova på soffan. Vi samlades alla och delade ut tröjorna. Var inte lika hårda sågningar i år, men på min stod det iaf  "Anders Borg kör i 134km/h". Personligen tyckte jag Luddes tröja med texten "Houkko och jag" var bäst. Vi hamnade på HC tillslut och minns inte något alls från kvällen. Lyckades även med bedriften att festa bort mobilen, men är rätt säker på att den befinner sig hos polisen i Sälen. Dagen efter blev det skidor för de flesta, utom jag, Elle, Matte och Jompe. Blev afterski, men innan dess åkte Matte skidor i bara shorts vilket drog till sig blickar. Afterskin ska vi inte ens prata om då den var helt värdelös. Blev en vända till på HC, men var bara jag, Häggis, Matte, Elle och Jompe. På hemvägen lyckades vi bli utlängda från taxin mitt ut i skogen, då Matte påstod att Pippi Långstrump hade bullfitta. Hahahahaha fan va vi skratta åt den incidenten dagen efter. Lördagen var det sjukt dålig stämning, då säkert 40% av alla var nyktra för dem skulle köra dagen efter. Jag började inte dricka förens 16.00 då jag mådde så sjukt dåligt. Änu en vända på krogen, men vi prövade först Högis, men Matte blev utslängd efter att han drack Mintuu i pianobaren som han hade tagit med hemifrån, så han och jag begav oss till HC och kollade på Kapten Röd och Governor Andy. Blev en ordentlig efterfest i vår stuga och var så sjukt full, att när jag vaknade dagen efter var jag fortfarande sjukt full. Orkar inte skriva allt som inträffade, men hade grymt kul. 6000kr fattigare är jag iaf!

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0