VM!

Då var det ännu en "tuff" arbetsvecka att ta tag i. Faktiskt en hel vecka, men såg redan nu att nästa vecka är en vecka på bara fyra arbetsdagar om jag inte misstar mig.

Rätt meningslös Söndag igår, då man oftast inte gör ett skit. På kvällen kollade jag iaf på det omtalade programmet med Filip & Fredrik - "Söndagsmys med Filip&Fredrik". Hette det så? Hur som helst så har programmet vart väldigt omskrivet pga av att det är kanal5s dyraste produktion ever. Just att det är live och att det är i New York kan väl vara en av anledningarna. Just valet av gäster kanske inte heller var det bästa, förutom Marilyn Manson. Gardell vet jag inte ens varför dem skulle ha dit, sen gjorde väl inte "Howlin-Pelle" speciellt mycket förutom att han sjöng en helt värdelös låt. På tal om Manson så undrar man hur mycket av hans inre organ som ens är kvar efter alla droger han lär ha fått i sig. Som jag fattade det, så sover han inte. Det gjorde han enbart för att slippa sin bakfylla. Kan det vara ett smidigt sätt? Själva upplägget av programmet är för mycke amerikanskt med. Läste i en artikel förut att det är samma studio som Tyra Banks kör sin show i. Det som var bäst var när Lasse Brandeby berättade hur det fungerade med livsändning, när det är en sån pass tidsskillnad mellan Usa och Sverige.



Känns som det bör läggas lite mer fokus på hockeyn nu när "vi" ändå närmar oss VM. Träningsmatcherna som spelades förra veckan var väl ingen höjdare och visade inte något medaljlag. Tror ändå "Bengan" skulle behöva få in en målvakt med lite NHL-matcher i ryggen(säsongen 08/09). Tror faktiskt både Tellqvist och Hedberg skulle göra bättre ifrån sig, än både Liv och Honken. Gustavsson har för sig gjort en grym säsong, men lite för orutinerad och skulle nog behöva några år på sig att bygga upp lite större meriter. De förstärkningar som tillkommer till första matcherna är Grossman, Joel Lundqvist, Enström och Loui Eriksson? Stämmer det Icko? Brunnström då? Han lirar väl i Dallas? Ska jag vara helt ärlig så tror jag att Washington faktiskt får stryk kvarten och då blir både Nylander och Bäckström klara för VM. Dock tror jag bara att han som är sistnämnd kommer ansluta till laget. Nylander har väl inte presterat någon bra säsong, men skulle ändå vara en av de bättre i truppen, plus att han tillför massvis med rutin och kan bli en ledargestalt. Ska bli kul att följa VM iaf!



Stay black!

/ J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0