SÅ JÄÄÄÄVLA UNDERBART!

Fyfan vilken jävla match, helt sjukt!

Började dagen igår med jobb och sen sola jag med Jocke(Hudcancer?). Åkte hem och brorsan gled över och städade min lya. Har börjat använda han och syster som assistenter för hushållsarbetet. 200kr helt nystädad lägenhet, smart va?
Icko kom vid 17.00 och plockade upp mig och vi drog till Hallsta.

Väl framme i Hallsta märktes direkt att alla var taggade till tusen. Uppvärmningen gick faktiskt klockrent och hade nog det mesta jag skulle ha. Redan på uppvärmnignen hade GSKs supportrar intagit en sektion av hallen. När vi väl glider ut på isen sen så blir man helt tagen av stundens allvar. 550 besökare på en div3 match liksom? Finns det? Sura har knappt haft så många på något av sina derbyn mot Arboga. Vi var tvungna att vinna med minst två kassar för att få fram en förlängning. Började bra och hängde en kasse direkt i andra bytet av Kajjan. Gick till periodvila med en 2-0 ledning och skotten 11-7. Stämningen var på topp i pausen och surrade om att fortsätta kriga som vi gjorde. Som vanligt så går vi alltid ner oss och tog visso ledningen med 3-0, men en snabb kvitering efter en miss. Rätt svårt avslut som jag kände att jag inte kunde ha. Spelet vänder rejält och vi går bort oss med tre man framåt och det blir kontringar. Ställningen står ett tag 4-3 och vi måste göra en kasse för att få förlängning. Ännu en gång periodvila med ställningen 0-0 om man säger så. Tredje perioden var nog sjukt spännande för alla åskådarna. Med 4 min kvar får Kaj ett friläge och hänger 7-4. Publiken blir helt extas! Biffen sätter 8-4 i öppen kasse med 2 sek kvar och då är saken biff. Publiken nästan exploderar och vi blev tvungna att gå ut ännu en gång efter matchen och tacka klacken som fortsatt att sjunga.

Efter matchen skickade jag snabbt i mig ett par öl och drog mig hem till Mårten där Jocke höll hus. Höna fick agera fylleskjuts och rattade in oss till BMB. När vi väl kommer dit är det världens kö, men Jocke surrar in oss via VIP och lättnaden släpper direkt. Fritt med folk man känner igen, lönehelg med. Tar en svarttaxi hem och krigar lite efterfest och somnar nog inte för ens 08.30.

Så nu sitter jag och Jocke här och funderar på om det blir fulmat eller inte. Även snacket om vad som händer ikväll är i full gång.


Big up!

/ J

Kommentarer
Postat av: Anonym

green man i fagerta i kväll?

2009-02-28 @ 21:36:48
Postat av: sanna

green man i fagersta ikväll?

2009-02-28 @ 21:37:25
Postat av: jeppe

Nja, rätt skeptisk fan! Själv då?

2009-02-28 @ 21:42:37
Postat av: tobbe nyman

butts i kväll då jepps?

2009-03-02 @ 17:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0