SKOTER!

Riktigt skön dag igår. Plockade upp Dawa efter jobbet igår, sen drog förbi Konsum och kirrade varsin macka sen begav vi oss ut med de djupa skogarna i Lisjö. Det var fritt med snö, så det var upplagt för några bra repor. Vi åkte skoter i Sälen, eller skoter och skoter - en trött 125cc. Den här var iaf på 600cc och var ganska mycket piggare. Drog några repor var på de smala vägarna, sen drog vi iväg på en vända där Dawa lyckades köra duktigt fast i ett dike. Var väl rätt bra att han hade med mig som just är lite starkare och orkade dra upp den ;) På väg hem körde jag och när vi började närma sig huset, höll väl rätt hög hastighet, så dyker det upp en hundjävel mitt på vägen. Hann precis bromsa upp den och hade det vart en sväng eller något så kan jag lova att jag hade frontat hunden duktigt. Har bestämt mig att jag ska fan flytta så jävla norrut jag kan. Ska fan bosätta mig på Haparanda, men just där åker väl de skoter till brevlådan, då man nog rätt fort tröttnar på det. Iaf bestämt mig att ska köpa en, men lär bli till nästa vinter. Försökte leka lite fotograf när Dawa var ute på en repa, men av min förvåning lär jag aldrig kunna få ett jobb som fotograf på VLT. Helt frälst iaf! Fyra gånger, så många gånger var jag nära på att köra av. Snacka om skillnad om att hoppa från skoter till bil.

Hann bara komma hem, så var det bara att bege sig till Fagersta med Freddie. Riktigt rolig match att döma, då det mesta hände. Fagersta vann och har verkligen chans att vinna serien.

Kom underfund med att jag inte slagit av tv:n innan 00.30 en enda dag den här veckan, så tänkte ägna tiden efter träningen åt att just - SOVA! Träningen är väl rätt meningslös innan den ännu mer meningslösa matchen imorgon. Enda roliga är att man kan bli skitfull på vägen hem, för det lär inte bara bli jag som tar med lite bärs.

Big!

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0