UNDERBART!

Precis hemkommen från Örebro där det har spelats match. Matchen idag var en jävligt viktig match för oss. Handlade om att kunna ta oss ur den lilla svackan vi hade hamnat, plus att kunna ta första platsen igen.

Vi blev jävligt lite folk till matchen. Endast fyra backar och tre linor. De gångerna vi har åkt iväg med lite folk har vi faktiskt fått stryk. Humöret var på topp hos de flesta och vi visste att det skulle bli en jävligt viktig och tuff match. Hade fått mitt galler lagat, så jag kunde inte klaga, tjänade även in 1000kr. Första perren börjar ganska bra för oss. Hade bestämt oss innan att bara stöta med en gubbe och spela safe hemåt med fyra gubbar. Fick in ett tidigt ledningsmål redan efter 57 sek. Vi spelade riktigt bra och andra kassen kom ett tag efteråt. Gick till periodvila med 0-2 och skotten slutade 10-13. Kändes som att det skulle gå hem, men man har alltid fel. I andra för vi ett boxplay direkt och där för dem in 1-2 efter en styrning som precis hamnar bakom mållinjen. Vi blev lite ängsliga och slarvade mycket i försvarszon. De dumpade mycket och gick hårt efter med hög intensitet och satte in mycket tacklingar. 2-2 kom efter slarv i egen zon. 3-2 kom även efter att de kommer 2-1 och jag tar skytten och Koffe tappar den andra, så det blir en diagonalare och han har öppen kasse. Blev en rejäl uppförsbacke, men som tur va så fick vi in 3-3 i pp. Tredje perioden blev en rätt tråkig period, med lite mer utvisngar. När det är 4min kvar får de in 4-3 efter ett grym handledskott som jag personligen tycker är helt otagbart. Fick skit efteråt att jag har köpt in mig med aktier i just HC Örnen, därför de tyckte jag skulle haft den kassen. Vi krigar på och Koffe smäller in 4-4 med 3min kvar. Alla pustade ut och tänkte direkt att en pinne är säkrad. Man tror aldrig man kan hämta upp ett underläge med 4min kvar, men med 17sek kvar så får vi in vinnarpucken. Ett grymt insats rakt igenom bäddade för att vi garanterat klara för play-off nu.

Var grymt trött när klockan ringde imorse. Blev en liten fest hos Ludde (min granne) igår och hamnade naturligtvis där. Gick redan hem vid 00.00 och då ramlade det in mer folk. När jag skulle försöka sova, var det så att jag hörde när en person öppnade en öl. Så bra hörs det och kan även säga att jag har hört min granne haft sex, så då kan ni förstå hur lätt det hörs. Somnade tillslut efter fyra sms med "SÄNK".

Nu ska iaf in i dimman och det tycker jag att jag är värd!

SKÅÅÅÅL!

/ J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0