VIB - Järfälla

Rätt seg dag igår på jobbet. Man har inte direkt någon riktig motovation för att jobba när det enda som florerar i huvudet är en säng. Direkt efter jobbet gjorde jag Jocke sällskap till badhuset för att sola.

Jocke kom på den briljanta idén att vi skulle åka in och kolla på superligan i innebandy. Tror han har frågat mig varje gång dem har haft hemmamatch, om jag har velat följa med. Har alltid haft en dömning då han frågat, så självklart sa jag "ja". Drog hem dit där han och Birre befann sig. Tog en kopp java och surrade om lite gamla minnen från då man vart dyngrak. Kom bl.a. in på en resa vi gjorde till Göteborg-07. Tog ett tåg ner på morgonen då, som gick vid 06.01. När vi hämtade upp Jocke & Birre, så var Jocke så jävla full. Han hade supit hela natten och inte sovit en minut. Det märktes på tåget då han ficfk b-kepa efter 10 min.  En underbar resa som man garanterat inte glömmer. För er som kanske undrar så började jag och Jocke bråka som vanligt. Jag tog min ryggsäck och gick för att lägga mig och sova bakom gatuköket som låg precis utanför hotellet. Efter två timmar stegade jag in på hotellrummet och jag och Jocke nickade åt varandra, sen sov vi.

Nu till matchen vi kollade på igår. Är inget fan av innebandy faktiskt, då jag vill att det ska vara som hockey. I innebandy ställer man upp när det är 5 mot 5 vilket man inte direkt gör i hockey, där man sätter mer press direkt. En annan nackdel med innebandy är att man knappt får röra varandra, då det blir frislag direkt, mot i hockey. Matchen var rätt viktig för VIB, för att vid vinst så gick dem upp två platser och lämnade jumboplatsen. Som tur var så vann dem med 5-4 efter viss dramatik. Rätt kul om dem skulle orka hålla sig kvar ett år till!

/ J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0