Vinna eller försvinna?

Idag har vi kommit till den punkt där det alltså kan vara vinna eller försvinna. Ska det bli ytterligare 6st matcher, eller är säsongen slut vid 21.15 idag? Det lär jag/ni veta senare ikväll! Hade vart grymt kul att få chansen att försöka kvala till sig en plats i nästa års division 2 västra b.

Som sagt så gjorde vi den bravaden förra året,. Vi hamnade på 3:e plats i div3 och fick först möta Skultuna i playoff:1. Vann hemma med 4-3 och med lite kniven på strupen så vann vi faktiskt med 7-2 borta. Vilken hockey vi spelade då, sjukt! Nästa motståndare blev alltså serisegrarna Kungsör. Hade första mötet hemma och det vann vi med en kasse om jag inte minns fel. Borta vann vi med hela 10-3 med endast 12(!)spelare. Gick alltså helt in i kvalet med inget att förlora, allt var bara en bonus. Första matchen fick vi stryk mot Viking med hela 8-1 med endast 13 utespelare. Bortamatch och då är vi alltid lite folk. Nästa match tror jag var VIK hemma då vi spela 1-1. Nästa blev Hallsberg borta där vi fick stryk igen. Hälften av laget var bakfulla av någon konstig anledning, så då går det lätt så. Hallsberg hemma vann vi faktiskt, samma VIK borta. Sista avgörande hade vi Viking hemma. Dem var rätt säkra och hade tagit med champagne och grejer. Matchen vann vi faktiskt med 7-5 och tog andra platsen bakom Hallsberg, men som ni vet så tackade vi nej till platsen.

Nu ska jag tagga lite!

Big up and wish good luck!

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0