Underbart att sova nykter..

Har precis vart och simmat och solat med Jocke. Rätt skön start på Lördagen!

Igår efter matchen så åkte jag och beställde lite mat och drog hem till mor, far och bror för att vara lite social. Vi satt och kollade på skidor samtidigt som vi kom in på lite annat. Julia skickade ett sms där hon skrev "älskar dig bror". Visade för morsan och hon blev helt orolig direkt. Sa till hon att var inget att oroa sig för och att det gör ju inget om hon sitter i fyllecell, då slipper jag ju vara ensam om det. Vi kom in lite på när jag hamnade där och hur jag berättade det dagen efter och så. Skönt att man kan prata om sånt med en touch av ironi. Kan berätta för dem som inte vet att det inträffade för ungefär 2,5 år sen. Stället var Westerqwarn och tror det var Valborg. Det komiska över det hela var att både jag, Micke och hans bror åkte i samma piketbuss in till Västerås. Att jag och Micke blev tagna är så patetiskt. Jag skulle styra bort Micke för han blev lite aggressiv, då trodde poliserna att han och jag bråkade. På färden in till Västerås började jag fråga en polis hur man gick tillväga för att just bli polis. Tror nog inte ens han lyssnade med "halva" örat. Micke satt och frågade om han kunde "droppa" han vid Sjökrogen. Hahah rätt roligt när man pratar om det såhär i efterhand.

Matchen igår blev inte riktigt den match man hade önskat sig. Nog för att vi vann med 13-1, men trodde dem kunde ge lite bättre motstånd. Förra matchen spelade de rätt smart med orden "dump and chase". På så sätt fick de in tre snabba direkt och fick ett litet övertag. Igår var de inte ens i närheten av att spela så. Nog för att de inte hade samma lag, men sämre div3 lag för man fan leta efter. Det var i stort sett spel i en zon konstant hela matchen. Skotten vann vi med förkrossande 66-13(!). Sen kan man ju tycka att man givetvis ska hålla nollan mot ett sådant kasst lag. Det är faktiskt inte så lätt som man tror, då 90% av matchen står man stilla och inte ens är i närheten av spelet. Målet tillkom efter slarv i egen zon och en spelare kommer relativt fri i slottet. Han får iväg ett handledsskott som tillslut letar sig in under armen. Man är helt säker på att man har den, men när man ser att motståndarna börjar jubla förstår man misstaget direkt. Kul att den slöt upp runt 315 besökare och klacken sjöng frenetiskt av klacken - big up!

Samtidigt fick Skultuna stryk mot FFIK med 2-1. Jävligt svårspelat i Fellingshov eller vad fan hallen heter nu igen. Så nu leder vi med 4p. Kan vara skönt och veta att man kan loosa en match, men ändå har ledningen. Nog för att det förmodligen inte kommer att ske!

Idag är det som sagt P3-GULD. Kan bli en fet tillställning där jag tidigare tjatat om att Maskinen kommer att uppträda.
Jag kommer sitta klistrad framför tv:n kan jag lova, hoppas ni med gör det.

Nu ska jag hem till mamma och pappa på middag. Syster fyllde som sagt 18år igår och det som ska "firas" lite. Kan sätta tusen kronor på att hon kommer vara så jävla bakis att hon inte ens kan äta.

Trevlig Lördag!

/ J


Kommentarer
Postat av: Anonym

bernehov heter fellingsbros "tält"

2009-01-17 @ 16:19:04
Postat av: Anonym

Tack för rättelsen unknown!

2009-01-17 @ 16:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0