Ångest?

Två veckors ledighet har redan gått och vad har man gjort under dem dagarna? Det ska jag säga er faktiskt. Det som jag ägnat största delen av ledigheten till är -  att festat! Hur fan kan man slänga bort fem betalda semesterdagar med att just bara vara full och spendera enorma pengar på skit? Eh, lever bara en gång, då gäller det att ha kul så ofta man kan. Det som jag just skrev en bit här ovanför står jag inte för. Rätt nöjd att jag just spenderat en vecka i Sälen med människor jag tycker grymt mycket om. Sälen är en tradition vi gjort tre år i rad nu och hoppas på ett fjärde år med.

Igår blev det hockey som sagt med Jocke och Dawa. Blev en rafflande match. Vi blev duktigt negativa när Sverige började tappa spelat och Slovakien gjorde 1-0. Dem spelade upp sig lite och fick in kvitteringen. Sen när Slovakien gjorde 2-1 blev vi ännu mer skeptiska. Till slut så släppte det och Sverige började dominera och gick snabbt upp till 4-2. Jocke blev duktigt frälst av Tedenby efter hans enorma dribblingar på offensiva blå. Gick och la mig direkt efter matchen.

Idga har jag vart iväg och dömt hockey i Arboga. Gick upp 09.15 på min sista lediga dag innan verkligheten börjar. Hade hellre sovit faktiskt. Matchen då var en liten "topp-match". Matchen slutar med att femton spelare står och slåss och det är bara att bryta så många slagsmål man orkar.

Nu ska jag chilla framför tvn lite, sen sova!

Hörs!

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0