Äntligen Fredag!

Så har vi då äntligen kommit fram till sista arbetsdagen innan helgen startar. En vecka som gått relativt fort, dock beroende på att man var ledig i tisdags. En helg som jag bara tänkte sova och chilla så mycket som det går. Nyårlöftet som jag & Jocke svor på, går fortfarande som på räls. Ska bli kul och se efter denna helg om det fortfarande kan följas, eller om det gick helt åt helvete.

Igår så blev det inte mycket gjort. När jag kom hem efter jobbet så kom jag på att jag skulle ladda hem "Madagascar 2" eftersom jag inte sett den än. Gick rätt fort och få hem den och jag började kolla. Kände direkt att ögonlocken ville raka motsatsen till vad jag ville. Jocke ringde och sa att jag skulle slå på "Eurosport" och kolla på tennisen som gick. Matchen var faktiskt live och var mellan Rafael Nadal och en fransman jag inte kommer ihåg namnet på. Tror inte ens jag hann kolla ett gem innan jag somnade. Blir väckt av farsan som ringer och frågar om jag hade glömt att jag skulle besikta en av deras bilar. Klev upp helt nyvaken och gav mig iväg mot Västerås. Hann bara komma hem när Icko kom och hämtade mig och vi drog iväg till Hallsta på träning. En träning som var sjukt tråkig, ibland undrar jag vad jag håller på med.

Hände en rätt mäktig grej inatt. Mikael Backlund som var en tongivande spelare I JVM-laget gjorde debut i NHL. Backlund som egentligen skulle raka vägen till VIK, fick order direkt efter finalen att han skulle stanna kvar i Amerika. Tror nog de flesta, även han, trodde att han skulle spela i farmalaget i AHL eller juniorlaget i WHL. Han fick chansen eftersom Todd Bertuzzi blev skadad. Han fick relativt mycket speltid - 10,44, varav 2,09 i PP.

Idag är det "derby" i Surahallen mellan Sura - ESK. Sura som har två raka vinster har fått duktigt med luft under vingarna och går in med högt självförtroende. Enköping fick stryk första borta på Gotland mot Visby/Roma med 2-1 och vann andra med klara 7-2 mot Nyköping. Kan bli rätt mycket folk i hallen idag och läser man i suras gästbok, så ska det tydligen sluta upp folk ur gamla "Sura supporters" som gjorde sig lite "kända" under 90-talet. Man har bla hört historien där de sköt raketer inne i gamla Gavlerinken

Ha en trevlig Fredag!

/ J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0