Bra helg?

Ännu en helg avverkad. Hann aldrig skriva något inlägg igår, så det för komma ett längre nu.

Lördagen fick jag lov att gå upp tidigt, för jag blev tvungen att åka och döma. Det började inte bra då jag knappt fick ett omklädsningsrum. När det var en kvart kvar fick jag en nyckel. Började byta om snabbt och när det var 10min kvar så hade det inte kommit några linjedomare. Ringde upp Freddie som ringde upp och kollade. När det var 4min kvar till matchen skulle börja så kommer det in en kille. Det roliga var att han halta så mycket att man knappt visste om han skulle klara av att åka skridskor. Han berättar att han inte hade fått tag i den andra killen. Så det blev till att döma tvådomars. Även där fanns det en liten hake -  han hade aldrig hade gjort det. Så i stort sett hela perioden så agerade jag både LD och HD. Linn kom sen och hjälpte med halva perioden, men sen var hon tvungen att dra efter första perioden. 10min in på trejde perioden kom det tillslut in en andra linjedomare. Var faktiskt en rätt rolig upplevelse och det var värt 1000kr. När jag kom hem sen så åkte jag och hälsade på gammelmormor där mina kusiner från GBG var. William och jag åkte sen hem och städade lägenhten och kikade lite tv. Vid 18.30 drog jag hem till mrosan och dem och käkade. Va social där i två timmar, sen kom Jocke och hämtade mig. Vi åkte och hämtade Dawa, sen drog vi hem till mig för förfest. Jocke blev lite småknepig och drog hem, så jag & Dawa började själva. Vid 21.30 skrev jag till Jocke på msn, att han skulle sluta vara så svår. 6min senare satt han i min soffa med en öl =)

Vi fick sjuts in till stan av Dawas brorsa. Kön in till BMB var grymt lång, men vi gav ett tappert försök att komma in och det gick vägen. Det var sjukt mycket folk. Tänkte att den här gången så skulle jag vara rätt så städad och inte få en sån där fylla där man knappt kommer ihåg att man var på krogen. Träffade lite människor man inte sett på länge så det var roligt. Mycket djuping kan jag lova. Vi bestämde sos efteråt att vi skulle chocka och åka nattbuss hem för lite nostalgi. Efter bussen hamnade vi på en efterfest. När vi skulle gå hem vid 05.30 så gjorde Jocke världens vurpa. Har nog aldrig garvat så mycket. Han tappade balansen och sprang typ baklänges på en stor gräsmatta och efter 6m i full fart slår han knut på sig själv. Samtidigt har han mobilen i handen och när han ramlar så djupdyker mobilen rakt ner i snön och försvinner. Som tur var fick vi upp den. Höna slagga hos mig, så vi började kirra i ordning kycklingpytt för tre familjer. Somnade vid 07.00. Egentligen ahde jag planerat att sova hela Söndagen, men blev tvungen att åka till Kungsör och döma. Åkte vid 15.00 och var så sjukt trött. Kom hem vid 20.30 med världens fetaste pizza, men det var värt 700kr. Det var min helg!

Big up!

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0