Förlust..

Igår så spenderade jag 4h av mitt liv i en buss. 2h på en hockeymatch som var helt värdelös. Känns som att man kastade bort en hel Fredag?

Vi började matchen i ett relativt högt tempo. Lite chanser första fem, men sen vände det lite. Med lite tur gick vi till periodvila med 0-0 och skotten slutade 10-13. Vi bestämde oss för att det var dags och vakna och att det inte går att spela hockey med en skridkso och klubben i en hand. Började inte bra för de fick 0-1 av en riktigt bjudning från mig själv. Blev att kriga vidare, men vi fick 5-3 läge direkt och där kom kvitteringen. Bara några minuter senare får dem in 2-1 efter slarv i försvaret. Blev en liten uppförsbacke och den blev inte bättre då de får in 3-1 på ett 2-1 läge. Resultatet efter två perioder är 3-1. Vi får en rejäl utskällning och man fick höra några ord som inte är vanliga i omklädningsrummet på en bortamatch. Sätter hög press direkt och har massvis med lägen, men pucken studsar inte vår väg. Med fem minuter kvar får de in 4-1 i PP. 5-1 kommer i slutet i öppen kasse. Skotten slutar 29-36. En helt bedrövlig insats från varenda jävel i laget. Hade vi vunnit idag hade vi iaf garanterat en play-off plats. Örnen slog Skultuna med 6-3 så nu finns det fyra lag som krigar i toppen. Kan bli riktigt tight i slutet. Vi har nu GSK hemma, Örnen borta, Skultuna hemma och sen Nora borta. Låter tufft?

Nu sitter jag här, samtidigt som min kusin kollar på tv. Fick lov att åka till Västerås idag och döma en u16 match. Började inte bra då tio minuter innan nedsläpp bara var jag där. Tillslut kom det en kille och vi fick köra två-domars. Killen hade dessutom gjort illa foten så han kunde knappt åka skridskor. Så jag fick både agera huvuddomare och linjeman samtidigt. Som tur var så gick det och det var lätt värt 1050kr.

Idag ska jag hem till morsan och dem och äta middag. Syster och bror har fyllt år, plus att min faster, hennes man och mina kusiner är här, så lär vara lite social ett tag. Efter det blir det antagligen utgång i stan eller E-tuna.

Vi hörs!

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0