Morgontrött..

Och det hjälper ju inte direkt att det är -19 grader när jag gick upp vid 05.20. Börjar genast få ångest och börjar känna efter om jag är lite "sjuk". Kommer genast på att det är en arbetsdag, sen är det trettondagsafton på Tisdag. Så ingen mening och ligga hemma och tycka synd om sig själv. Får panik när jag ej hittar några handskar och får en bild på hjärnan där jag ser en högerhand utan fyra fingertoppar. Nu är det så att jag bara har typ 1,5 km cykelfärd och nedförsbacke hela vägen. Risken att hinna förfrysa fingrarna av sig är relativt liten, men finner till sist ett par handskar.

Nu sitter man här och fryser fortfarande då det är 11 grader varmt där jag jobbar. Kan förstå alla andra ångestfyllda arbetare som ska spendera sin arbetsdag utomhus. Tycker det fortfarande är jävligt kallt när det är 11 grader inomhus. Att just veta att alla människor runt omkring mig just nu ligger och sover i sina varma sängar - den tanken gör mig så jävla förbannad.

Idag är det då dags för mig och Jocke att börja våra nya liv. Med det innebär att sluta äta ful-mat, börja träna hårdare och tagga ner på festandet. Vi hade en konversation igår om vad vi skulle göra nästa helg. Det slutade med att Jocke tyckte att man kunde trappa ner på festandet till bara en dag per helg. Plus att om man åt nyttigt och tränade hela veckan, så gör det inget att man unnar sig en dags festande. Kan faktiskt insistera på att det låter helt okej. Grejen var ju att det var tänkt att vi skulle vara vita i fyra helger och en helg är redan avverkad. Jag ska hålla mitt löfte - vit i en månad!

Idag är det träning och shopping av mat som gäller. Har inte handlat sen typ 20 dec, så det känns som att det är dags nu. Tur att man är ledig imorgon nu, då det är final i JVM mellan Sverige-Kanada inatt vid 01.15. En riktig repris sen förra året och tror faktiskt "vi" kan skrälla. För jag räknar mig ändå som jävligt svensk.

Stay black!

/ J


Kommentarer
Postat av: Lina.

Fan Jeppe du är ju rätt bra på att skriva, de kunde man inte trott på lektionerna med christian;)!

2009-01-05 @ 11:32:59
URL: http://superstarlina.blogg.se/
Postat av: jeppe

Nja, var väl inte så aktiv under mina år i gymn =)

2009-01-05 @ 12:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0