Skön vinst!

Var faktiskt jävligt länge sen jag spelade en match innan den idag. Tror faktiskt det var helgen innan jag fyllde år (12dec). Märks att man vart borta från träningarna. Timingen och lite annat är inte på topp. Känns som att man börjar om från scratch när man kommer tillbaka efter en veckas krökande. Är nog spriten som gör att det försvinner några hjärnceller. 

Matchen blev ingen välspelad match direkt. HC Örnen ligger faktiskt trea men det märktes inte. Dem har som målsättning att nå kvalet till div 2. Förra året kom vi före dem pga målskillnad. Det var tredje gången den här säsongen som vi mötte dem. Första matchen vann vi med 5-0 och andra vann vi borta med 5-1. Tror nog att dem kände skaplig revansch lust till idag. Att dem siktar på kval är ju en sak, men att de kommer komma dit? ALDRIG. Tror vi ledde med 3-0 efter 7-8 minuter. Dem fick in ett rätt billigt mål som jag personligen tycker att jag ska ta. Andra och trejde perioden måste vart skit tråkiga och kolla på som besökare. Blev inte mycke uträttat och spelet gick fram och tillbaka, men det var misstagen som flödade. Vi lyckas knyta ihop säcken och vinna med 9-1. Skotten blev 36-24 om jag kommer ihåg rätt. Tror det bara är 9-10 omgångar kvar och det är nu de lite "viktigare" matcherna kommer komma. Varenda poäng kommer vara välbehövliga.

JVM-finalen är väl inte så mycket att skriva om. Höll mig vaken tills matchen började, men efter bara 5-6 spelade minuter av matchen så började ögonlocken redan bli tunga. Hade grymt svårt att hålla mig vaken men hann sen lite iaf. Började ju inte bra med ett baklänges mål efter en minut. Tycker Backlund får känna lite skuld över det målet för det var han som satt av utvisningen som gjorde att Kanada fick PP. En jävligt onödig utvisning faktiskt!

Vaknade upp kl 05.30 och förstod direkt att jag hade missat hela finalen. Som tur var tv:n på och nyhterna går igång precis. Nyhetsankaret berättar att Sverigen förlorade med 5-1. Nästan så att mitt tips gick in, bara ett mål skiljde. Slog av tv:n och somnade om. Kanske var lika bra att man somnade.

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig. Så jävla skönt att börja lägga sig i sängen och kolla på tv och det är inte varje dag man lägger sig 19.30!

Måste även bara säga att ladda hem "Masse - gott och blandat 2". Underbart mixtape med sköna svenska hiphop låtar.

På återseende!

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0