Time for match!

Fan va nice, inte försovit mig. Man är så sjukt trött på morgonen att man är så sugen på att sjukskriva sig varje dag. Man tänker varje morgon att direkt när man kommer hem så ska man sova ett tag, men det gör man aldrig.

Var tänkt att jag skulle kolla på Idrottsgalan igår, men missade pga träning. Förstod nästan innan att Robert Gustavsson skulle göra något uppträdande - och det gjorde han. Kan nog gå och hitta det där klippet på Youtube.
 
Nu är det nästan spikat när vi ska dra till Sälen med laget. Förra året, som var min första säsong, åkte vi sista helgen i April. För mig att dem har åkt samma helg åren innan med. Det blev en riktig flopp och det var knappt nå folk, snö eller drag överhuvudtaget. Det blev ingen riktig afterski på högis heller av någon konstig anledning. Vi åkte även buss förra året och delade buss med Sura IBF. Jag hade förhoppningar på att vi skulle åka med dem i år igen, så man kunde kröka lite med Jocke, men så blev det inte. Tanken är att vi ska åka i slutet av Mars(v14) tors-sön. Vi ska även åka bilar då de trodde att det skulle bli en lugnare resa i år pga av att mer folk ville åka skidor. Det tyckte inte jag var nå bra, då jag knappt står på ett par skidor. Får väl se till och ta mitt skoterkort innan, sen bege mig ut på lederna alldeles själv =)

Idag är det match igen. På pappret står Fellingsbro/Frövi som gäster. Ett lag som chockade och slog Skultuna med 2-1. De hade match dagen efter direkt mot Örnen och trodde nog de kunde skrälla lite igen. Tydligen inte då de fick stryk med klara 5-1. På Örnens hemsida stod det att de aldrig hade spelat så bra hockey - och det ska man tro på?
Förra mötet vann vi med knappa 3-2. Tror vi satte sista kassen med bara 4min kvar. Mötet innan det vann vi med 4-1 hemma och första matchen mot de fick vi stryk med 6-5(!). Så gäller att vara på tå idag, men vi har ett bra lag på pappret så borde inte vara nå problem.

Väl mött i Hallstarena!

/ J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0