TRÖTT?

Det kan jag säga att jag verkligen på morgonen. Jag försov mig tre trimmar(!). Nog kanske någon undrar hur fan man kan försova sig så länge, men det är inte så svårt. Glömmer man ställa klockan så är det inte så svårt kan jag lova. Är inte första gången jag försover mig så här kort, utan det har inträffat x-antal gånger. Längsta är fyra timmar. Man ska väl inte klaga på en arbetsdag på bara fem timmar =)

Igår så blev det en rätt chill Söndag med sömn, mat och dömning. Matchen blev kanske inte så rafflande som man trodde den skulle bli, det var ju ändå ett derby. Började relativt jämt, men FAIK tog ledningen efter slarv av KHC i egen zon. Resterande av första perren blev rätt jämn och KHC får tillslut in kvitteringen. Märks att KHC har ett rätt så ungt lag om man jämför lite mot vad FAIK har. Andra perioden blir en rätt tråkig period, men det är inte för ens i tredje allt händer. Hade inte FAIK fått in 1-3 alldeles i början hade det nog blivit mer match. Det hela slutar 3-6 till FAIK. Tycker personligen att det bara är Fagerstas första line som producerar. Dem har två tvillingar där vid namn Ekegren som jag tror skulle vara nå för Sura nästa säsong. Samtidigt tog faktiskt KIK en pinne borta mot Åmål och nu skiljer det bara 2p mellan KIK och KHC, fast den först nämnda har en match mindre spelad.

Sura spelade samtidigt match igår när jag var och dömde. De mötte serieledaren Valbo. Sura hade flaggat med att det var gratis inträde och det kom faktiskt 475 pers. Alla som kom fick nog inte se den hockeyn de hade velat se. Siffrorna blev 0-5 och läser man tidningarna så var Sura helt värdelösa. Enköping vann även sin match och Visby/Roma sin. Så nu är det 3p upp till tredje platsen. Är 8 matcher kvar så finns några poäng att spela om.

Trevlig Måndag!

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0