Underbar seger..

Som ni kanske märker så blev det en vinst igår. Segern var riktigt skön och väldigt välbehövlig.

Somnade två timmar på soffan igår innan matchen. Man blir helt slut efter så lite sömn. Man vet knappt om det är morgon eller kväll. Åkte upp och hämtade Jojo, Tobbe och Icko sen bar det av mot Skultuna. En relativt ny "hall". Eller hall och hall, det är trä väggar och en gångpromenad till hallen på ungefär 1km. Som tur var det plus grader igår och inte -14'.

Matchen började hur bra som helst. Dem första 12 min ägde vi matchen totalt och Skultuna hade knappt pucken. Uppspelen fungerade klockrent och vi kom snabbt in i zon. Raffe satte första målet redan efter 1min. Pressen satte i och 2an, 3an och tillslut 4an gick in. Fick även massvis med spel 5-3, men ivrigt slarvande gjorde att det blev avslut mitt i magen på målvakten. Skultuna fick även chansen att spela 5-3, men inget mål där. De fick tillslut in en reducering till 4-1. Litet halv billigt/slarvigt mål, där jag ska stöta bort pucken, men vilket blir mitt ut. Vinner första perioden med 4-1 och skotten med 16-9. Som vanligt i en periodpaus så säger man att man ska gå ut och fortsätta och spela samma spel - men det vet väl alla att det aldrig funkar. Andra perioden tappar vi allt totalt och perioden präglas av utvisningar. De gör snabbt 4-2 efter att jag gör en fenomenal sidledsräddning, men pucken studsar naturligtvis rätt ut och en av deras spelare kan med ett slagskott en meter ifrån målet slå in 4-2. Just det där med PP kunde ha blivit avgörande igår. Ännu chans till 5-3 fick vi, men vad gör vi - Skott i magen, skott i magen, skott i magen och ännu ett skott i magen. Grejen är att det är helt omöjligt att skjuta igenom en målvakt. Det som gör det ännu värre att det inte står någon framför mål och skymmer målvakten. Får in 5-2 och Skultuna replikerar och gör 5-3 efter ett snabbt inspel upp i slottet. Skotten blev 18-9.
Inför tredje vet vi att dem kommer att gå ut och kriga till max och säkert ligga lite på chans. En ganska försiktig period, där vi gör 6-3 efter halva perioden, sen 7-3 ganska omgående. Skotten slutar 13-4 - totalt 40-22.

Jävligt skönt att ännu en gång ta tillbaka serieledningen. Nu återstår det endast 7 matcher!

Sura tar idag emot Nyköping på hemmaplan, en vinst är enda som behövs i jakten på topp-3.

Idag ska jag till Kungsör och döma, vilket var ett tag sen!

Trevlig Onsdag!

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0