Vässa sig?

Kanske dags att ta tag i kragen och börja vässa sig? Fick ett sms av Pia vid 07.50 - "Vart är du?". Jag vaknade faktiskt av det smset och insåg att jag försovit mig igen. Totalt fem timmar på en vecka, det är fan illa! Vet inte hur jag ska gå vidare med det. Jag tror jag stänger av klockan i sömnen. Snooze är en knapp som ständigt används minst fyra gånger varje morgon. Kanske dags och sluta med det? Annars får man väl införskaffa sig en riktig väckarklocka med ljud så att Ludde vaknar i lägenheten ovanför. Något drastiskt måste göras iaf, det här håller inte längre!

Nu till något positivt. När vi hade tränat klart fick jag ett sms av Jocke - "Vi drar samtidigt till Sälen sen :D hehe heheh heheh". Smset är ordagrant, så jag blev rätt happy över det. Jocke och jag brukar kunna festa rätt bra tillsammans, kanske inte alltid, men hade iaf haft en vapendragre med mig. Sen när vi satt i bilen hem från träningen så fick jag ännu ett sms av han - "Bara så vi inte ska åka med alaget, så de vart nå missförstånd?" Han syftade alltså på Suras a-lag i hockey. Vi kollade upp det lite och självklart hade han rätt, då Jocke och de skulle åka v.16 och vi ska åka v.14. Så det roliga varade inte länge.

Slutar kl 14.00 idag och redan en halvtimme efter måste jag bege mig till Hallsta. Bussen går redan kl 15.00. Matchen är mot Hällefors, laget som ligger tvärsist. Såna här matcher är väl inte de roligaste och spela. Kanske för utespelarna, men fan inte för mig, då man får 15 skott på en hel match och ständigt fryser fötterna av sig. Förra matchen vi hade borta mot de så vann vi bara med 2-1 och de vart en rätt jämn match. Hoppas faktiskt det blir en likadan match idag, men de har fått stryk med tvåsiffrigt de senaste fyra matcherna. Så man är ju rätt skeptisk!

Kan det bli ännu en vit helg? Eller bryter man trenden? Säkert är iaf att jag blir nykter idag, men i morgon vet jag faktiskt inte. Är inte blyg om det händer något, men kan redan varenda kvm på BMB. Hade jag vart blind, hade jag inte ens behövt en käpp. Jag tror jag hade kunnat förlita mig på mitt enormt goda minne. Så BMB passar jag gärna!

Trevlig Fredag!

Big up!

/ J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0