Verkligheten?

Slog av tv:n kl 01.00 och klockan ringer 05.20 - HÄNDER DET?! Tydligen, man får hoppas att det inte blir samma procedur i 44 år till.

Igår så spelade vi då match. Fellingsbro/Frövi var motståndarna. Igår var jag själv så det var bara ta det rätt lugnt på uppvärmningen, så man inte sträckte någon ljumske eller annat. Matchen fick väl inte den matchbild vi hade hoppats på. Redan efter 7min hade vi 3-0 och FFIK tog timeout. Vi fick in 4-0 innan dem reducerade till 4-1. Ett mål som jag tycker att backarna ska ha delaktighet i. Tar två första skotten, men tredje står han helt ren och slår in pucken. Tror vi gick till pausvila med 5-1 och skotten slutade 16-5. Andra perioden blev inte någon höjdare heller. Vinner den med 2-1 tror jag. Ännu ett mål som jag tycker att jag ej kan lastas för. En chans puck från blå som letar in sig ribba in. Inte lätt när man inte ser någonting. Sista perioden blir hawaii-hockey på hög grad. Nu kommer vi det till deras tredje mål som jag fick ta mycket skit för igår. Fick till och med att sms från domaren "Shit vilket jävla hårt skott från blå!m Var ju helt otagbart =)". Uppmuntrande när man får ett sånt liksom. Från publikens vinkel kanske det ser ut som en tavla, men grejen är att ett skott som kommer mellan röd & blå och som studsar precis framför mig och letar sig över armen. Låter det otagbart? Kanske, men verkligen ingen tavla! Skyller på jordens dragningskraft =) Kan säga att vi har 39-8 på senaste fyra matcherna.

Samtidigt fick Skultuna stryk mot GSK igår, så nu börjar det bli tight med platserna till playoff!

Idag är det dags att döma igen. Första gången jag ska döma damer, vilket kan bli rätt kul!

Stay black!

/ J


Kommentarer
Postat av: janne alm

heheheeheh heheheh hehehehe hehehehehehehe

2009-01-21 @ 17:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0