Är verkligen helt kass!

Lika bra att gå igenom matchen som var i Måndags. Vi blev totalt 9 pers som skulle ta an laget som låg i botten av tabellen. När vi ställer upp för avspark så berättar domaren att dem endast är 6 spelare inkl målvakt. Alltså en spelare kort och det borde öppna enorma ytor. Laget vi mötte var ett gäng datanördar som verkligen inte visste hur man lira boll. Blev nästan för stora ytor, att man knappt visste vad fan man skulle göra med bollen. Skulle man dribbla, passa, skjuta? Började trevande, men vi lyckades hänga fyra kassar första halvlek. I andra tog tjurigheten över lite och spelet blev lite tuffare. Lyckades få ett gult kort en bit in på andra då jag "olyckligt" råkade dra i en killes tröja. Gjorde det enbart för att hindra Alle att ställas fri med en av deras utepspelare (Alle agerade goalie). I och med det lite tjuvknepet tog domaren upp det gula kortet. Tänkte inte mer på det utan krigade vidare. Vid en situation senare så kommer det en kille lite utanför vårat straffområde och driver lite ut på kanten för att ev skjuta. Sätter in en klockren axel mot axel och killen gör två frivolter innan han landar på planen bredvid. Hör pipan blåsas och vänder mig om och ser att domaren börjar gräva i fickan. Förstod dirr att han plockade upp det röda kortet. Gick fram till han och sa "Hoppas du skämtar nu?!". Tydligen var han ej på humör och var bara att lämna planen. Det mer pinsamma var att det var inte bara ett lag som stod och väntade bredvid planerna, utan 3-4 st, så fick en och en annan blick. Kul och bli avstängd i en korpmatch om så fallet blir, vilket ej är säkert.

Gårdagen spenderades på grusbanorna i Sura. Tennis-hysterin verkar ej har lagt sig efter Söderlings framgång. Jag, Birre och Jocke åkte ner och spelade några timmar. Blev singel-matcher med matcher om 3 gem. Birre blev den som var obesegrad när vi drog hemåt.

Gick in med inställningen innan jag gick och la mig igår att jag skulle upp 09.00 för att bege mig till gymmet, men så blev ej fallet. Vaknade istället 12.15 och förstod direkt att dagen var förstörd.

Nu ska jag mecka lite mat!

Big up!

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0