Fotproblem..

Känns skönt att kunna gå upp 10.30 utan någon som helst ångest.

I Måndags tänkte jag skulle vara duktig, så gick upp redan 09.00 för att äta frukost en bege mig till gymmet. Tycker egentligen att gymma är så sjukt tråkigt och tror inte ens min kropp är byggd för att befinna sig där. Efter det tog jag en rejäl walk runt golfbanan, sen runt Sura i det underbara vädret. Typiskt nog så dog det just efter Måndagen. På kvällen var det dags för träning igen. Trodde inte man var så otränad som man var. Började med en löpvända på 4km i skapligt tempo. Efter det var det parövningar. Alltifrån skotkärra, mage, rygg m.m. Kanske nyttigt att befinna sig på ett gym ibland ändå.


Igår så hakade jag på Dawa och fixade lite ute hos hans farsa, för att slippa sova bort dagen. Tog ett tag innan jag kom på att Söderling hade match mot Davydenko, så vi stressade lite, för att sedan inta soffposition. Är riktigt imponerad av Söderling. Från att ha förlorat många matcher pga sitt humör, går han helt enkelt ut och tar ut aggrissionen i spelet och verkligen DOMINERAR. Stenhårda forehand slag, kombinerat med längd, men det han vinner många poäng på är hans serve. Nu är han framme i semifinal där han får möta en Chilenare, vilken jag inte minns namnet på. Senast en svensk hade framgång i franska öppna var 2000 då just Söderlings tränare Magnus Normann var i final. Under matchen fick jag ett samtal att jag skulle vara med på SkkFks korpmatch (www.skkfk.tk). Grejen var att jag kl 20.00 samma kväll skulle springa ett cooper-test, så visste inte hur kroppen skulle känna sig. Matchen blev inte lika tuff som jag hade trott. Det blev vinst med 7-1 och fick hänga en kasse. Efter matchen släppte Micke av mig utanför Arosvallen. Testet var ett litet frivilligt test för folk som vill uppåt i domarkarriären, eller visa framfötterna. Det här var ett liten annan variant på cooper-test, men man skulle iaf springa 2700m under 12min. Det klarade jag med bravur iaf.

Nu ska jag kirra lite frulle!

Big up!

/ J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0