Revanschlust..

Känns lite knepigt att man just steg upp ur sängen. Är ju ganska van att leta på moblilen vid ca 05.20 när klockan piper så grannarna nästan vaknar. Ställde klockan på 09.00 imorse för att slippa sova bort dagen. Tror jag ska försöka mig på det varje dag faktiskt, lika bra. Kan ju nästan säga att jag har sju veckors betald "semester" och under dem veckorna får jag fortfarande gymma gratis vid Badhuset, så tänkte försöka kriga ner dit varje dag.

I Lördags efter mycket letande, så blev det till slut en vända på BMB. Eftermiddagen började inte bra, då jag missade bolaget helt, Så jag och Dawa gav oss ut på en febril jakt efter några liter öl och med hjälp av Ludde fann vi till slut en låda. Vi drog iaf hem till Hellbom där vi satt och tog några öl för att sedan bege oss in till stan. Väl därinne var det så klart fritt med folk i och med löningshelgen och man träffade på lite ansikten man kände igen. Dawas bror agerade skjuts in och fick äran att hämta fem stycken fyllesivn på natten. Självklart kom jag sist in i bilen hem och fick ligga i hundburen.

Igår så chockade Jocke och ringde och frågade om vi skulle dra till Skultuna(!) och kolla på fotboll. Omöjlig som jag inte var hakade jag på och det blev en riktig jävla b-match, med mer gulakort än spelminuter. Efter hemkomsten kom jag och Jocke på idén om att vi skulle lite tennis. Så vi gav oss upp till "pandaparken", men vilket jag fick ångra. Just att den kallas "pandaparken" är att det fanns en panda som man kunde gunga på, men märkte igår att den inte ens finns kvar, utan nu är det en ko om jag minns rätt. Matchen började inte bra då jag fick ha Alles Biltema-racket och hade inte ens nå tejp så jag kunde tejpa min skadade fot. Så förutsättningarna var inte bra och det märktes i första set. Lyckades hålla min serv en gång, men sen gick det utför. 6-1 förlorade jag med, men enligt Jocke så var det han som förde matchen vilket jag direkt påpekade. Han levde bara på mina misstag, som tex dubbelfel, nätslag m.m. Nästa set blev lite jämnare men slutade ändå med förlust 6-2. Så nu står det rätt mycket prestige på spel till nästa match. Fast egentligen behöver jag inte oroa mig då jag vann alla tre matcherna vi spelade i somras. Jocke fick nästan gå i terapi, får så hårt gick han in
i väggen.

Lite sköna sommarvibbar! 





Nu ska jag koka lite ägg, sen bege mig till gymmet!

Big up!

/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0