Felon!

Äntligen Fredag! Det är en tuff helg som väntar mig. Idag har jag lovat Jocke att följa med till Eskilstuna och festa. Så tydligen fyller hans chick år, så jag gissar att det blir förferre där, sen vidare ut. Lär minst gå 1500kr. Sen imorgon ska vi ha en liten avslutning med laget, så då blir det bowling mellan 18-20, sedan mat och garanterat krogen efter det. Känns som om man prioriterar rätt fel helg, då vi nästa helg far till Sälen med laget Torsdag till Söndag. Antar att det lätt kommer gå 3000kr där uppe, men det kommer det vara värt. En resa som verkligen inte har några gränser, där alla spårar ur till max faktiskt.

Efter work igår så joinade jag Jocke grillen en gång till, sen efter det tog vi bolaget och kirrade det vi skulle ha till helgen. Åkte hem och fixade mat, sen iväg ut på min dagliga vända och drog och kollade hockey. Förstår inte varför jag ens löpte hem dit, då det var det sämsta match jag sett fan. Hur fan kan man bli så jävla dåliga? Frölunda har inte ens några backar. Hur kan man lägga så mycket ansvar på Erik Karlsson och Philip Larsen, som är två juniorer nästan? Till nästa säsong lär dem fundera på att stärka upp backsidan iaf. Matchen förlora dem iaf, när jag stack hade Davidsson precis gjort 1-4 i öppen kasse.  Honken verkar vara sjukt nervös och gör massa knepiga ingripanden, mot hans kollega Liw, som verkligen toppat formen. Kan avgöras redan på Lördag, då det behövs en vinst för att det ska bli en 7:e avgörande.

Hann även med att kolla på en film samtidigt som jag gjorde mat: Felon. Lätt den bästa filmen det här året och slår Slumdog lätt. Se till och tanka säger jag bara. Här kommer en liten teaser:

Wade Porter (Stephen Dorff) är en kärleksfull familjefar med lovande framtidsutsikter, som plötsligt förlorar allt när han av misstag dödar en inbrottstjuv i hemmet. Wade döms för dråp och får tillbringa de kommande tre åren i ett extremt tufft fängelse där samhällets regler har upphört att gälla. Wade tvingas dela cell med en ökänd massmördare (Val Kilmer), blir utsatt för brutal misshandel iscensatt av den sadistiske vaktchefen (Harold Perrineau) och inser att han står inför sitt livs strid. Han måste helt enkelt bli den tuffaste fången av dem alla om han ska överleva. För det som inte dödar dig gör dig bara starkare, i det här fängelset är det bara de starkaste som överlever...



Trevlig helg, ses i dimman!

/ J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0