FINAL!

Igår lirade vi alltså företagshockey med jobbet. Det är alltså Surahammars IFs största sponsorer som får spela en liten cup. Hämtade upp Matte och Tobbe och sedan begav vi oss till ishallen.  Kom dit vid 17.00, men vi hade inte första matchen förens 17.30, så vi fick lite tid över att värma upp. Första matchen mötte vi Kommunalteknik, som var av lite äldre tjejer plus 3st hockeyspelare. Vi var det enda laget som mönstrade bara folk som arbetade på företaget. Resten av lagen var minst häflten icke företagsfolk, vilket var lite tråkigt. Första matchen vann vi med 2-1, men tillslut blev det oavgjort för att det lag som hade flest tjejer på planen fick ett extra mål. Andra matchen hade vi 19.15 och det var mot LBC. En match som vi var tvungna att vinna med två mål, så att vi inte skulle spela lika igen. Efter mycket om och om, så lyckades vi vinna med två kassar till. Fick vänta ett tag på om det blev final elle inte, men tillslut fick vi reda på att vi skulle spela final kl 21.00. Matchen förlorade vi säkert med tre kassar. Rätt kul att få spela faktiskt och det var väl sista gången för den här säsongen jag stod på ett par skridskor.

Efter det drog vi hem till Tobbe och kollade lite gamla filmer sen vi spelade Leksands-cupen för många är sedan. Kom fram till att jag såg sjukt ful ut. Vilken äckligt ful frisyr jag hade, inte för att jag har för snygg nu, men den slår allt. Tänkte att jag kunde va kvar hos Tobbe länge, men drog hem redan 22.40 och somnade 3min senare.

Synd att Frölunda fick torsk igår. Kanske var det därför HV71 har matchtempo i sig, medans Frölunda har vart lediga ett tag. Bara hoppas på att HV kommer lite slutkörda fortare, i och med att dem har spelat fler matcher på kort tid. Saik hängde med bra mot Färjestad och missade öppet mål och kunde ha vunnit matchen, men med 18sek kvar så gjorde FBK 0-1. Jonas Gustavsson höll nollan för 3:e gången det här slutspelet. Dahlbergs form verkar hålla i sig och motade 41 skott.

Idag blir det chill, med en vit helg.

/ J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0