Helt värdelös helg!

Igår hade jag nog den mest tråkigaste Lördagen ever. Vaknade kl 10.00 helt pigg, men försökte somna om och det gick skit bra. Kom på att jag kvällen innan hade tankat hem nya avsnittet av LOST och Slumdog Millionaire. Kollade först på LOST som verkligen börjat fått fart nu. Nu har alla samlats på ön igen, fast när Jake, Kate, Hugo och Zayid kom till ön, är det inte typ år 2008-09, utan år 1977. Kan bli en rolig avslutning på denna säsong. Efter det började jag kolla på Slumdog. Visste innan att den fått fritt med priser och grymma recensioner. Enligt mig var det en av dem bättre filmerna
som jag kollat på dette år.

Handlar om två ungar som lever i slummen i Bombay, Indien. Efter en incident där deras mamma dödas, flyr dem och lever på flykt. Dem livnär sig på massa olika sätt. När dem sakta växer upp blir den ena brodern kriminell och den andra blir assistent på ett telebolag. Den sistnämnda ställer upp i Indiens "Vem vill bli miljonär" och vinner maxvinst, men anklagas för fusk.

Efter det började jag städa lägenheten rejält. Det är sjukt tråkigt, men när man väl gjort det känns det grymt bra. I och med körkortet så är det inte lätt att ta sig hem till morsa och dem, så fick kirra i ordning mat själv. Blev pasta currykyckling. Sjukt vad imponerad jag blev av mina matlagningsskills. Jocke kom över en sväng och luktade mer sprit en en av killarna på bänken nere vid bolaget. Det stod ågren inskrivet i pannan på han sen Fredagen. Han satt och zappade på dosan och insåg att det var hockey på tv, så självklart kikade på den. Blev en tråkig match, som Färjestad vann rätt enkelt. Säger bara Jonas Gustavsson som är Svergies bästa målvakt. Hållt nollan två semifinaler i rad liksom.
Efter det åkte vi iväg och hämtade lite kläder och tänkte börja tagga för fest. Kan bara tillägga att Frölunda vann andra semin mot HV71 med 3-1 så nu är det 1-1 i matcher - viktigt! Tror både jag och Jocke knappt var sugna på att festa, men vi kom överrens att vi skulle hem till Matte och festa iaf, ev utgång. Matte kom iaf och hämtade oss och vi hann åka två varv runt Sura, innan vi insåg själva att det bara var att lägga ner. Fick skjuts hem och intog dataposition i sängen. En timme senare ringer Jocke "Ska vi kriga film och köpa en Bussola med bea?". Hahahah garvade duktigt när han ringde och sa det. Vi gled ner till Släggan och köpte fetmat och hyrde en film. Dawa gled över och gav oss sällskap, men det visade sig att vi hyrde världens sämsta film. Jocke somnade efter 10min och sov typ en timme innan han drog hem. Precis när han drog, så slocknade jag. Sov nästan konstant hela filmen och vaknade någon gång av att Dawa garvade så grannarna vaknade. När han drog så trodde jag att jag skulle somna direkt, men blev sjukt pigg och blev datorn till 04.00 med sällskap av Jocke såklart.

Nu tänkte jag kika Valkyrie.

Big up!

/ J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0