Jonas Gustavsson!

Som vanligt så är Måndagar så jävla sega. Jobbet gick ganska fort, men sen att gå hem var ingen höjdare. Grejen är att går man med Ricki hem tar det minst 30min mot 15min som det brukar. Så igår var man hemma 15 istället för 14.05 som man brukar. Efter jobbet kollade jag klart på "Gran Torino". Filmen har tydligen gått på bio, men enligt mitt tyckte var den en av dem sämre filmerna som gjorts. Han är för gammal Clintan! Kommer en liten snabb recension:

Den gamle Walt Kowalski i "Gran Torino" har ett öknamn för alla i kvarteret: det är irländska arslen, snåla judar, satans polacker, fula mexare, degos, spagettis, gooks, blackies. Han förstår ingenting av världen, som inte längre har några värden. Vart tog allt vägen? Han avskyr med andra ord allt och alla, med två undantag: han gillar sin golden retriever och sin mossgröna Ford, en Gran Torino från 1972. Efter Koreakriget som sitter djupt i Walt Kowalski, har han i femtio år jobbat på just Fords fabriker i Detroit. Nu skall han sakta men säkert självdö genom att låta bitterheten fräta upp honom inifrån. Tidigt i filmen hostar han blod, vi anar redan då (lite tråkigt) varthän det barkar. Mirakulöst nog når en asiatisk tonårstjej, Sue, in under sköldarna och sakta men säkert kommer han ur sitt skal. Grannflickan Sue har en bror som heter Thao, ständigt plågad av ett ungdomsgäng i kvarteret. Walt kallar honom givetvis konsekvent för Toad (padda), men kan självklart inte stilla åse när han blir mobbad och slagen.



Efter det hakade jag på Tobbe och handlade. Inte lätt i dessa snötider att ta sig och handla. Fick även papprena igår från Länsstyrelsen. Man får förklara med egna ord om händelsen, plus hur mycket man behöver körkortet i jobbet och utanför jobbet. "Behöver verkligen bilen till jobbet, då jag har en lång nedförsbacke dit". Kommer låta bra när jag ska försöka få ner tiden jag ska bli av med det. Fixade mat och sen bytte jag om för en löptur för att kolla på Frölunda - HV71 hemma hos morsan. Känns att flåset börjar komma nu =) Löpte hem efter en period redan. På tal om hockey, så spelade FBK mot SAIK samtidigt. Jonas Gustavsson har nu hållt nollan TRE MATCHER I RAD efter gårdagens 0-6 vinst. Han har nu slagit Henke Lundqvist gamla rekord. Han ser så sjukt lugn ut i målet och det ska bli kul och se om Bengan plockar ut han till VM-truppen. Frölunda chockade liter och slog HV borta med 1-3. Följde matchen via nätet när jag kom hem och dem låg under med 1-0 efter två spelade perioder. I tredde klev Niklas Lasu direkt in i handlingen och vann en viktig puck bakom kassen, som resulterade i att Fredrik Pettersson gjorde 1-1. Han avjorde även med ett mäktigt handledsskott bakom Liw. 2-1 i matcher och fördel Frölunda, som nu har två raka hemma. Kan det bli Färjestad - Frölunda i en mäktig finalserie? Vore grymt!



Idag kan det bli stan emd Jocke och inhandla något nytt klädesplagg.

Big up!

/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0