KÖRKORT?

Såååååååå jävla ondödigt så det finns inte. Är det värt att betala 4000kr och bli av med det i typ 1-2 mån för att köra lite fort, fast jag inte ens hade bråttom?

Efter jobbet så kom jag på den briljanta idén att jag skulle åka in och hämta min telefon . När jag väl kom in så var den äntligen fixad. Det tog max 7-8 min och åkte direkt hem. Rätt bra väder så låg på lite och efter Skultuna-korset började jag en omkörning på en lastbil och två bilar. Körde om dem och med lite solen i ögonen fortsatte jag med lite mindre gas. Mitt i allt ser jag en gul prick mitt på vägen, när jag kommer närmare så ser jag att det är en polis. Tankarna gick direkt "Hur fan fort körde jag?!". Blir invinkad direkt och får höra "Gick lite fort det där!". Hade ingen aning hur fort jag körde, men det konstiga är att pulsen inte steg ett skit. Vet när jag torska när jag körde utan bälte, då låg jag på maxpuls när jag blev stannad. Fick kliva ut ur bilen och han visade på lasern hur fort jag körde - 132km/h 350m avstånd. Fick skriva på något papper att dem tog körkortet direkt på plats. Sen börja han kolla på någon lista vad en sån där överträdelse kostar. Fick en chock när han sa att det kostar 4000kr. Så alltså fick jag pröjsa 4000kr för en svettig jävla mobil som nu ligger på 1500kr nypris nu. Känns riktigt onödigt, men kanske en läxa man kan ta med sig. Det som svider mest är faktiskt 4000kr, men självklart att man blir utan körkort ett tag. Måste man ta flexlinjen när man ska åka och handla nu? Åkte hem och surrade lite med farsan om det, men morsan vet inte än. Lovar hon kommer tro att jag kommer få fängelse eller nåt sånt. Nu lääääär det bli sälja bilen iaf....

Drog ut och löpte 4,6km för att rensa lite tankar. Efter det drog jag, Matte & Jocke iväg och tippade lite hockey. Var tänkt att vi skulle hem till Tobbe och fira att han fyllde år, men blev så sent så vi sket i det. Åkte hem och kollade klart på hockey, men somnade 21.30 helt färdig.

oliga var att AIK slog Leksand med 5-1 inför nästan fullsatt Hovet. Rögle tog ner VIK lite på jorden efter en 1-6 vinst. Södertälje lyckades besegra Växjö efter ett underläge på 2-1. Känns som att kvalserien är rätt jämn, men bara Leksand som tappar lite mark.

I kvalserien till div1E, som jag följer lite, så vann Boro/Vetlanda med 5-3 över Grums. Så nu ligger dem tvåa med 9p och Sunne leder med 12p. Trea ligger Munkfors med 6p. Inte många matcher kvar nu, så bara hoppas på det bästa.

Idag är det sponsor-hockey med jobbet!

/ J


Kommentarer
Postat av: Anonym

Herregud! Lider lite med dig faktiskt. 4000..

2009-03-19 @ 12:44:40
URL: http://cbagge.blogg.se/
Postat av: suvanto

tur de inte va jag som torskade;)

2009-03-20 @ 05:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0