Seg Söndag..

Fick inte mycket uträttat igår. Vaknade klockan 14.00 liksom, så då är dagen i stort sett helt bortkastad. För att fördriva lite extra tid så tanka jag hem "Rallybrudar":

"Rallybrudar" utspelas i Värmland på 60-talet och handlar om Ulla och Birgitta som ger sig in i den manligaste av världar - rally. Eva Röse spelar veterinärassistenten Ulla som tagit jobbet bara för chansen att få köra snabbt på värmlandsvägarna. Marie Robertson spelar storbondens dotter Birgitta som drömmer om Paris men istället blir Ullas kartläsare. En annan stor roll i filmen - lokaltidningens redaktör Melin som spelar trummor i ett dansband på fritiden - görs av folkkäre Janne "Loffe" Carlsson.

Rätt seg film faktiskt och inte lika mycket humör som jag trodde. Ska jag vara ärlig, så ladda inte hem den!

Efter det kom Jocke över. Efter ett tag drog vi hem till Matte för att lira lite poker. Jag som verkligen hatar poker följde med liksom, men det var bara därför jag behövde lite luft för att vakna till liv. Vann gjorde jag defenitivt inte, vilket känns som det kvittar.

Avslutade kvällen med "Beck", vilket inte blev "grädden på moset" direkt. En hel dag åt helvete.

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0