SEGER!

Så underbart med en seger igår, men det var nära att det gick åt helvete.

Började första 10 min jävligt bra faktiskt och fick till rätt bra lägen. Fick ett rätt tidigt pp och där lyckades Raffe hitta en lucka bakom keepern i KIK. Efter ett tag så lyckades KIK kvittera efter att en av deras forwards brutit in på kantet och fått i väg en riktigt hård backhand. Av någon konstig anledning slidar jag, vet faktiskt inte varför. Hade jag stått kvar på knä hade den möjligtvis stuckit över axeln in, eller hade den tagit mitt i huvudet. Felbeslut gör alla, bara inse. Deras andra mål däremot, som dem gör med någon minut kvar, ska jag defenitivt ha. Relativt hårt handledssskott som tar på översidan av plocken och studsar ner bakom mig, sen in i mål. Såna misstag man inte får göra en sådan här match.

Andra perioden spelar vi så passivt, att det ser ut som att vi spelade en träningsmatch som Gunther sa. Petar lite med klubban istället för att gå in med kroppen. Rätt mycket spel i boxplay och det är i just det som dem får in 1-3 efter ett mål som vi är för passiva, men tycker även jag skulle haft den med. Får in 2-3 gegnom Micke Berg som trampade in från kanten och satte den i bortre och hoppet tändes lite, men med 1min kvar släcktes det lika fort. KIK vinner en teck i i vår zon och backen får vi iväg ett skott som jag har, men blir en retur och dem slår in den. Sjukt billigt av mig, riktigt pinsamt. I pausen får vi världens utskällning av Gunther och han säger "att det bara är att rycka upp sig och alla ska ge allt dem har sista matchen och ta fram stridskuken".

Rätt bra ord då vi vann sista perioden med 3-0, vilket inte många trodde. Raffe hängde första efter 4min och Berg hängde andra efter 9min typ. Där spelar vi grymt bra och har massvis med bra lägen. Med 4min kvar får så Biffen in 5-4 och publiken exploderar lite. Resultatet håller sig och nu blir det en sista avgörande match borta mot Viking på Fredag.

En liten kort sammanfattning är ju att jag skulle haft alla fyra målen. Funkar inte att vara så dålig i en nästan avgörande match. Är ändå rätt nöjd med 3-4 räddningar som kanske kan ha vart avgörande. Iaf med 3-4 kvar av sista när Raffe tappade pucken framför mål och en KIK:are är nästan ren. Grymt bra att vi kan mobilisera oss och vinna sista perioden med 3-0. Skotten slutade 36-26.

Så bege er till Hagfors på Fredag!

Hann med att åka in till Västerås en sväng till polisen. Gick rätt bra faktiskt.

Ska faktiskt klippa mig idag och nu utlovar jag kort hår. Tröttnat på mitt nu faktiskt!

/ J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0