SEGER!

Blev en riktigt skön seger i gårdagens match.

Hann inte med så mycket innan matchen igår. Direkt när jag kom hem frrn jobbet igår tog jag en "nap" på ca 20min. Efter det drog jag hem till morsan och käkade. Vid 16.00 plockade jag upp Tobbe begav vi oss till Hallsta.

Matchen var som sagt första för oss i kvalet och andra för Kungsör.

Första perren börjar väl lite trevande från båda lagen, kanske lite nervöst. Tycker personligen vi börjar dem första min rätt bra och får till några vassa avslut.  Efter en incident framför deras mål där det är massvis med chanser, får Beija in 0-1. Riktigt skönt att kunna gå till periodvila med en kasse upp. Med ungefär 10sek kvar får dem än då en riktigt grym chans att sätta kvitteringen. Efter en djup-diagonalare, blir en kille helt ren från sidan, men bryter över till andra kanten fast jag lyckas följa med i förflyttningen och hinner lägga ut benskyddet. Blev lite orolig då det kändes som ljumsken landande uppe på läktaren. Skotten blev 9-11.

Andra perren är ingen bra period från vår sida. Blir mycket stillastående i vår egen zon och har stundtals svårt att få ut pucken. En period jag är riktigt nöjd så här i efterhand. Tror dem hade två i riban faktiskt, men klart dem ställer upp =)
Får faktiskt in 0-2 genom Kajjan och pressen släpper lite. Bytet efter har vi faktiskt trean inne, men tydligen avblåst. KIK får in 1-2 via ett skott som jag tycker jag ändå ska ha. Vi klarade boxplayen riktigt bra, medans pp inte gick så bra. Skotten slutar 15-11.

Tredje perren är väl ingen höjdar period heller, men vi krigar riktigt bra. Skönt att kunna knyta ihop säcken och inte behöva kapitulera. Dem har väl i stort sett bara en riktigt bra chans, inget mer. Skotten slutade 15-10 och totalt 39-30. Skönt att börja kvalet med en seger. Personligen är jag riktigt nöjd, med den bästa matchen fär säsongen, vilket kanske är lägligt just i kvalet.

Idag ska jag hem och sova 2h på soffan, annars försover jag mig imorgon igen. Därefter träning!

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0