Sjuk!

Spenderade drygt 20h i min säng igår. Rätt skönt faktiskt, men bli så jävla sjukt rastlös. Enda jag gick ut och gjorde, var ett gå en promenad med Zelda.

 

Hann iaf kolla på 5st filmer igår. Det blev Marley&jag, Death race, Killshot, Yesman och Behind enemy lines 3.
 
Marley&jag var väl en familj/komedi rulle, som gick och kolla på. Handlar om ett par som skaffar en hund som inte är som alla andra hundar. Han äter upp i stort sett allt i huset och är inte rumsren. Under tiden som hunden växer hinner dem skaffa tre barn, men hunden är lika olydig. Han är ändå som en familjemedlem, men tillslut så kastar han in handduken. Lite halv sorglig då man själv funderar hur det skulle bli om Zelda plötsligt skulle gå bort, då hon verkligen är som den sjätte familjemedlemen. Skådespelare var Jennifer Aniston och Owen Wilson.

Behind enemy lines 3 tänker jag inte ens skriva om, då det var bland det sämsta jag sett faktiskt.

Yesman var helt okej. Handlar om en kille som separerade med sin tjej tjej för tre år sedan, men vägrar att gå vidare. Han är aldrig med på någonting och har glidit ifrån sin bästa vän. Helt plötsligt går han i med i en grupp som lär sig att säga "ja" istället för "nej". Allting vänds helt upp och ner och han träffar en tjej, men hamnar direkt i strul med polisen som börjar tro att han är terrorist. Jim Carey har huvudrollen.

Killshot var inte heller någon bra film. Handlar om en kille som lever som lönnmördare. Han träffar på en kille, som har pressat en mäklare på pengar. Dem ska åka och pressa han på pengar, när det plötsligt dyker upp två vittnen, som hinner sticka och dem blir tvungna att ta up jakten på dem och mörda är det enda som gäller.

Death race handlar om ett framtida, laglöst New York, där det anordnas en populär racing-tävling årligen. Tungt beväpnade pansarfordon, med dömda straffångar som förare, kör runt på stadens gator i vansinnesfart. Vinnare blir den som lyckats döda flest av sina motståndare

Kollade även på hockey, där AIK slog Rögle med 3-1. VIK fick stryk mot SSK och Leksand vann över Växjö med 2-4. Kan bli rätt tufft, då det återstår tre omgånger och 9p att spela om.

Nu ska jag sova igen, kanske jobb imorgon!

/ J

Kommentarer
Postat av: pernilla

PONGO!

2009-04-01 @ 08:55:19
Postat av: Jeppe

Nej, ZELDA ;)

2009-04-01 @ 12:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0