Skapligt sängläge?

Vaknade runt kl 10.00 igår klarvaken efter ha sovit ungefär 6h. När man väl har en ledig helg och får sova precis hur länge man vill, varför kan man inte sova typ 12h och vakna pigg? Började tanka hem lite filmer och fick ner "Gran Torino", som Häggis tipsade mig om. Fastnade lite på Youtube och kollade tilllslut på klockan, då den redan hade bllvit 13.00. Satte mig på cykeln och trampade hem till morsan & farsan. Sjukt vad jag ångrar min incident på 66an i Onsdags. Vet en kille som åkte 46km/h för fort på en 90-väg och han blev av med sitt i 3mån och är garanterat ostraffad sen tidigare. Kan ju bara dra min egen slutsats att jag hamnar på 3mån jag med. Tänk April, Maj och Juni helt utan körkort liksom, kan det bli mycket sämre? Tänk början av sommaren utan körkort, nej men då kan ju Jeppe gå liksom. Gick nyss till jobbet med Adam, nu klagar jag inte, för det var faktiskt jävligt skönt, plus att man vaknar till liv mycket tidigare. På vägen hem från morsan igår tog jag som tur var inte ett tramptag med cykeln, då Zelda sprang som Usain Bolt hem.
 
La mig i sängen med datorn på magen och insåg att det var uppdukat för ännu 4-5 h i sängen, då dem visade Leksand - Växjö och efteråt Rögle - AIK. Sjukt att Leksand inte vunnit en match på dem första fyra matcherna. Dem har typ vunnit Allsvenskan tre år i rad nu, men när det kommer till kvalserien lyckas dem aldrig. Inte så konstigt när klacken sätter upp banderoller med texten "Kämpa som 4:e linan". Kan det vara så att alla bättre betalda spelare inte bjuder upp till normal kapacitet? Typ som Mathias Johansson, som inte hade ett rätt igår. Bellemares utvisning med 4min kvar är helt åt helvete och i det efterföljande pp:et så gjorde Växjö 2-3. Matchen efter vann Rögle med 5-1 helt rättvist. AIK hade för dåligt försvarsspel och det utnyttjade Rögle på bästa möjliga sätt. VIK chockade lite och spelade 3-3 mot Södertälje efter tre spelade perioder. I det efterföljande perioden gjorde SSK 4-3. Kollade på matchen via games online och efter 3min så stod det 2-0 och då tänkte jag direkt att det kommer rinna iväg. VIK ligger fortfarande på 3:e plats.

Efter det blev det lite sporten, sen Herren på täppan.

Hur tar man sig och handlar utan körkort? Flexlinjen? =)

Big up!

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0