Skön Söndag!

Riktigt skön Söndag igår där jag verkligen inte gjorde någonting alls. Efter att jag hade kollat VIK - Växjö så skjutsade jag hem Dawa, sen drog jag förbi morsan och farsan. Matchen förövrigt var ingen vidare. VIK började första perioden riktigt bra och genom pp så lyckades dem vinna perioden med 3-0. Resten av matchen var ingen höjdare. Känns inte som VIK ska ha något att göra högre upp i den där serien, men ska bli kul och se hur det går mot dem lite "bättre" lagen. Enligt källor så var dem jävligt utspelade mot AIK. Just matchen mellan AIK - Södertälje blev en riktigt bra match. Både lagen började i ett riktigt bra tempo, där målchanserna avlöste varandra. Lagens målvakter höll tillställningen nere. AIK lyckades ta ledningen i ett pp, men var rättvist faktiskt. Inte långt efter så kvitterade SSK efter slarv i AIK:s zon. Stod 1-1 när det var 3min kvar, då SSK får ett tveksamt pp, men där lyckades dem sätta in 2-1 efter ett lite knepigt ingripande av Heino-Lindberg. 3-1 kom sedan i öppen kasse. Det som räddar SSK i matchen är självklart Henrik Karlsson som storspelade i målet. Han verkar har fått en riktigt bra start i det här kvalspelet med två vinster direkt. Blir han kvar i SSK om dem håller sig kvar? Går han tillbaka till Malmö om SSK ramlar ur? En lovande målvakt som verkar ha sina bästa målvaktsår framför sig. För två säsonger sen så spelade han i Hammarby, som blev nerdegraderade till div1 efter dålig ekonomi.

Hann bara komma hem när jag insåg att det var fritt med bra oprogram på tv. Fick nästan beslutsångest när jag insåg att jag hade att välja på mellan Herren på täppan, Wipout, Sporten, Parlamentet, Beck och Sanningens ogonblick. Har faktiskt fastnat helt för Herren på Täppan, som leds av dem eminenta programledarna Erik & Mackan. Har funderingar på att bli världens tv-freak nu när hockeyn är över.

Funderar även på att om det är värt att börja löpa 5ggr i veckan i 3v, för att sedan åka till Sälen och supa borta all kondition som då kanske byggts upp. Värt eller inte?

Första milen kommer iaf idag, är tvungen!

/ J


Kommentarer
Postat av: SE16

div1 pga dåligt med deg??

Henke är grym! en riktig bajare!

2009-03-16 @ 14:14:42
Postat av: Jeppe

Var det inte konkurs, eller att dem inte hade ekonomi för att kunna lira Allsvenskan? Rätta mig om jag har fel. Ja, han är riktigt grym!

2009-03-16 @ 15:37:45
Postat av: SE16

KK pga ekonomin, inget div1! Klubben Hammarby IF Hockey finns inte längre... 8 sm-guld fick räcka=) ett mer än stackars Gnaget!

2009-03-16 @ 19:05:10
Postat av: Jeppe

Det blev så pass många? Ganska anrik klubb som gick i graven alltså.

2009-03-16 @ 19:09:02
Postat av: poller elgström

heja söderköping

2009-03-18 @ 15:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0