VÅR?!

Det är inte ens i närheten av att våra vår nu. När jag gick upp imorse kastade jag en snabb blick på termometern som visade hela -12,5 grader. Folk börjar prata om att det snart är vår - hell no!

Efter promenaden hem från jobbet på en timme (pga Ricki.) så följde jag med Jocke till stan. Måste bara påpeka att Joakim "Stefan" Kalen måste vara en av dem sämre bilförarna efter farmor. Han har i princip aldrig kört i parkeringshuset i Punkt, men första gången blev förmodligen igår och det gick rätt bra ändå, förutom att han var nära att köra mot rött vid sista rödljuset innan Skrapan. Vi gick in i de flesta butiker, men Jocke klagade på allt, så vi tog en vända ut mot Hälla istället. Där hittade jag en rätt schyst tröja som jag köpte bara därför jag inte skulle få ångest av att jag bara åkte in till stan för att äta. Jocke agerade skyltdocka och prövade typ 11 par byxor, 3 skjortor (sjooortor som Jocke säger.) och lite till. Han hittade tillslut en fräsch outfit som han kirrade. Efter det unnade vi sos lite fetmat på Max. Tanken var att jag skulle hem och löpa innan hockeyn, men istället solade vi i stan på nå drop-in ställe som var rätt schyst.

När jag kom hem så var det ännu en kväll med hockey på tv,  Södertälje - Rögle visades på tv4sport. Rätt bra match som tillslut blev 2-3 till Rögle. VIK fick torsk mot Leksand med 2-3, samtidigt som Växjö chockade och besegrade AIK med hela 7-3. Resultaten gynnade Södertälje lite igår, fast dem tappade poäng. Nu vänder serien och man möter samma lag direkt i nästa match.

Idag blir det en löptur, sen semifinal mellan Frölunda - HV hos morsan & farsan.

/ J


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag säger ju det Jesper, det är tummen upp att gå till och från jobbet ;)

2009-03-25 @ 08:26:27
URL: http://madeleinejansson.blogg.se/
Postat av: Jeppe

Det är fan skönt =)

2009-03-25 @ 09:16:28
Postat av: joakim med kniven

hahaha lyx dag på stan ju;) bästa va när ja skulle ta av mej skjoooortan. och när han gubben skulle ge mej den vita tröjan, kan du komma hit med den... haha lyx=) snart martina dags=) kram/pohaka

2009-03-25 @ 13:44:06
Postat av: Jeppe

Hahahaha, var inte bara en skjorta du sket i att hänga upp heller =)

2009-03-25 @ 13:45:54
URL: http://thisisjesper.blogg.se/
Postat av: pohaka

jeppe är du tillsammans med poaka?

2009-03-26 @ 02:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0