Varslad?!

Fick reda på igår vid typ lunch att dem hade lagt ett varsel på hela 75 personer. Kul och få veta det liksom. Kan lova att det var inte många som fick mycket gjort, utan det blev en helt del deep-talk. Det var ju ganska väntat, för dem har försökt att hålla inne det så långt som möjligt, men tillslut kommer det en gräns då det inte går att hålla det inne längre. Just att det blev så många oroar ju en annan mer. Nog för att jag redan vet nu att jag får gå, för har ju bara jobbat i lite över två år. Säkert folk som har 10-15 år på nacken som har börjar blivit lite oroliga. Skönt att man ändå får jobba minst fem månader till iaf, plus uppsägningstiden som nog är på en månad. En sommar som är räddad iaf, men har hellre haft kvar jobbet faktiskt. Kan ju vara ett plus att man får gå om man vill få en nystart i livet och behöva flytta på sig lite, men jag vet fan inte. Väntar med spänning på vilka som blir varslade eller inte. Känns inte kul att börja behöva tänka på a-kassa och allt sånt där.

Hade ingen direkt ork att göra något annat igår. Handlade lite snabbt och fixade mat, sen blev det LOST för hela slanten. Åkte efter det iväg och tränade. Så tråkig träning, men kan glädja mig åt något iaf. Jag och Schilla har haft en tävling, sen jul ungefär. Tävlingen går helt enkelt ut på vanliga straffar. Det började med att en miss för han gav mig en öl och ett mål för han gav han en öl. Förra veckan var vi uppe på 15st öl på straff och igår ett tag var det 80st öl på straff. Vi körde typ 10-15 straffar igår och när han tröttnade tillslut så var jag uppe på HELA 300 ÖL. Känns bra att jag inte behöver bry mig om öl till Sälen den 3 April.

Blev en extra träning idag, fast jag hade hellre dömt faktiskt. Vi tränar bara på försvarspel hela tiden iaf, vilket kanske behövs. Som sagt Onsdag match mot Kungsör och Viking borta på Fredag.

Big up!

/ J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0