Är man kass, eller är man..

Efter en dag på jobbet igår, där jag verkligen inte gjorde någonting alls, tänkte jag vila upp mig lite. La mig i sängen direkt efter jobbet och då var klockan ungefär 15.30. Tänkte att det inte var någon mening att ställa klockan då man garanterat kommer vakna en timme senare. När jag vaknade upp så var det bäcksvart ute och tanken slog mig vilket liv man har, när jag såg att klockan stod på 22.31. Värt liksom! Så det var ju ingen mening att gå upp och göra mat direkt, så intog ryggläge i sängen igen. Så inte så konstigt man vaknade kl 08.00 imorse, men skönt att verkligen få SOVA UT för en gångs skull. SKönt att ha långledigt tills på Måndag. Frågan är ju bara vad man ska fördriva tiden med att göra. Vet att jag och farsan iaf ska byta ut isolering på farfars vind imorgon. Inget jag är så taggad på att göra, men bara göra gentjänster tillbaka.

Hann iaf hitta lite fet musik igår. Videon till Leslies låt "Låt mig njuta" blev offentlig för allmänheten igår.



Skickar även med en video med gruppen Chorizo Records och låten heter "Dom tiderna". Chorizo Records består av Realistico, Dandon, Andyboii och Chrille från Stockholms västra förorter. Sången står Adrian Gonzalo för. Tidigare i år släppte de något ojämna men lovande debuten, mixtapet Äkta känsla på Myspace. Dom tiderna är en tapets bättre låtar och videon är egenproducerad och inspelad runt om i Stockholms förorter. Senare i år släpps mixtape nummer två till vilket femte medlemmen Roro ansluter. Dessutom arbetar de med ytterligare två mixtapes på spanska som också beräknas släppas i år.

Malmögruppen Advance Patrol, bestående av Gonza Blatteskånska, Juan Havana och DJ Lucutz, har haft en stor fanskara i Sverige sedan 2003 års debutalbum Utskrivna. Även uppföljaren Aposteln, från 2006, uppskattades bland många vilket bland annat ledde till ett flertal spelningar runt om i Sverige. Senast vi hörde från grabbarna var emellertid på albumet Enligt AP som släpptes 2007. Ett ganska ovanligt album då det till hälften bestod av låtar på spanska. Efter detta så gick gruppen ut med att de skulle släppa ett album helt på spanska, och nu - två år senare - är verket här.

Advance Patrols nya platta heter El Futuro och är alltså helt på spanska och dessutom gratis. Förstasingeln Soy De La Calle har ni redan hört genom Masses Gott och blandat #2, men i övrigt snackar vi massor av ny musik. Kolla in det!
Advance Patrol - El Futuro

Nu ska jag fixa lite!

Big up!

/ J

Ps. Skickar med en rätt rolig bild på Häggis, från hemvägen förra helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0