Beep-test..

Då var ännu en helg avklarad och bara "back-to-business".
 
Idag har vi faktiskt den första riktigt seriösa sommarträningen. Första momentet är att just genomlida ett "beep-test". Tror nog alla vet hur det funkar, men för er som inte vet så ska man springa mellan två koner på ett avstånd på 20m. Medans man springer så är det en röst på en skiva som berättar vilken nivå man är på. Sedan är det hela tiden pip som hörs och när det piper en gång så man ska man ha hunnit till en kona och när det piper igen ska man springa till andra sidan osv. Vet att min toppnotering är 16.0 som jag sprang när jag gick i 9:an. Kan ju säga att max är 21.0 om jag inte minns fel. Sista året jag sommartränade med Sura så gjorde vi också ett test och då tror jag inte jag fick över 12.0 ens. Just det försöket berodde nog på att vi var inne i ishallen och där är inte cirkulationen på luften den bästa. Kan garanterat säga att jag ska löpa tills jag dör idag och bevisa att jag har en rätt bra kondition iaf. Har man sprungit ut hela testet så man ska man löpt kring 4920m på 22min och 30 sek, vilket är jävligt bra och jag kan sätta rätt friskt med pengar att INGEN i HK Hallsta skulle klara av det.

Hockeyn igår så vann Sverige den viktiga matchen mot Schweiz med 4-1. Faktiskt så prioterade jag fotboll mellan Sura - Tillberga div 5 istället för hockeyn. Något jag starkt ångrade när jag hade satt mig på den härda bänken på Sura IP. Fast självklart hade jag koll på hur det stod i den andra matchen genom sms med Alle. Så via vinsten(VM alltså) så är vi klara på kvartsfinal. Återstår endast matchen mot Frankrike idag, som blir en liten teaser inför vad som skall komma. NU KÖR VI!

På musikfronten så har jag knappt haft tid i helgen, men ska tipsa om lite sköna släpp. Kartellen släppte en video på deras Myspace-sida nyligen för att tacka alla människor som gjort att dem fått ihop över 1000000 lyssningar på Myspace. http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.channel&vanity=kartellen

Max Peezay, även känd som Tom Piha i hiphopgruppen Fjärde Världen, släppte solodebuten "Discokommittén" i slutet av 2006 och lämnade i samband med det ett starkt avtryck på den svenska musikscenen. Inspirerad av den då blomstrande, engelska grimescenen, använde sig rapparen av en elektronisk ljudbild och ett högre tempo som under de efterföljande tre åren hunnit bli mer regel än undantag inom den moderna hiphopen. I Fredags släppte han sin nya platta "Boven i dramat" och här kommer ett spår från skivan  "Jag vet vad som är fel" http://www.whoa.nu/ReadItem.aspx?url=http://blog.whoa.nu/2009/04/30/max-peezay-ska-d-va-ska-d-va/





Big up!

/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0